ممنوع بودن استفاده از آب شرب برای مصارف کشاورزی

مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج گفت :استفاده از آب شرب برای مصارف کشاورزی ممنوع است.
کد خبر: ۸۹۰۱۹۲۹
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
تیم جمع آوری انشعابات غیرمجاز آبفای کهگیلویه و بویراحمد از روستای اقماری علی‌آباد با هدف شناسایی و جمع‌آوری انشعاب‌های غیرمجاز بازدید کرد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج با اشاره به اینکه در این سرکشی‌ها که به صورت مداوم انجام می‌گیرد، تاکنون انشعاب‌های متعدد غیرمجاز آب شرب شناسایی و جمع‌آوری شده است گفت: تمامی متخلفان انشعاب غیرمجاز بدون هیچگونه اغماض به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
قاسم قلندری افزود: در یکی از این موارد یکی از متخلفان دو بار اقدام به نصب انشعاب غیرمجاز کرده بود و با وجود اینکه پرونده تخلف این فرد به مراجع قضایی ارسال و انشعاب غیرمجاز او نیز جمع آوری شده بود مجدد نیز اقدام به نصب انشعاب غیرمجاز کرده بود.
وی ادامه داد: این متخلف با استفاده از خط اتصال ۲ اینچ علاوه بر استفاده از آب شرب برای کارگاه بلوک زنی، اقدام به آبیاری حدود یک هکتار شالیزار از طریق آب شرب کرده بود.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج با بیان اینکه با این متخلف به صورت قاطع و قانونی برخورد خواهد شد، تاکید کرد: هیچ اغماضی در برخورد با دارندگان انشعاب غیرمجاز صورت نخواهد گرفت چرا که استفاده غیرمجاز از آب شرب خط قرمز آبفای شهری است.
قلندری از شهروندان خواست تا هرگونه انشعاب غیرمجاز و استفاده بی‌رویه از آب شرب را به اطلاع آبفای شهری یاسوج برسانند.
وی ادامه داد: در حالی که در شهر یاسوج به دلیل نوسان موجود در شبکه توزیع و کمبود آب، شهروندان برخی مواقع برای برطرف کردن نیازهای اولیه خود با مشکل مواجه هستند، استفاده از این حجم آب شرب برای مصارف کشاورزی به دور از انصاف است.
ارسال نظرات