خبرهای داغ:
کارآفرین اسدآبادی با بیان اینکه هزینه انتقال برق به محل استخر 35 میلیون تومان است، که توانایی پرداخت این مبلغ را ندارم، گفت: بزرگترین مشکل این روزهای من نبود برق است که باعث شده به جای سود و منفعت، ضرر و زیان کنم.
کد خبر: ۸۹۰۱۹۳۳
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
بالا بودن هزینه‌ برقرسانی بزرگ‌ترین مشکل کارآفرین اسدآبادی
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، پرورش ماهی از جمله فعالیت‌هایی است که در سال های گذشته مورد توجه بسیج سازندگی برای دریافت تسهیلات و اشتغالزایی بوده است.

شهرستان اسدآباد به دلیل دارا بودن باغ هایی که از آب برخوردار هستند، ظرفیت مناسبی برای پرورش ماهی دارد. در این راستا با یکی از پرورش دهندگان ماهی اهل شهرستان اسدآباد به گفتگو نشستیم.

کارآفرین اسدآبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: از سال 1377 در روستای لک لک اسدآباد در زمینه پرورش ماهی فعالیت دارم و در تمام این مدت تجربیات زیادی هم کسب کرده ام که امروز از آنها در توسعه کارم بهره می گیرم.

حسن رضا سحرپاک افزود: من در کنار کار پرورش ماهی، پیمانکاری و معماری هم انجام می دادم، که چند سال پیش به دلیل وجود برخی قوانین دست و پاگیر این کار را کنار گذاشتم و به طور کامل مشغول پرورش ماهی شدم.

این پرورش دهنده ماهی گفت: سال گذشته نیز برای توسعه کارم و دریافت وام به بسیج سازندگی مراجعه کردم و شرایط دریافت وام را جویا شدم.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که من شرایط دریافت تسهیلات را نداشتم، وام را به اسم دخترم دریافت کردم، اما متاسفانه در بانک برای دریافت وام با شرایط سختی مواجه شدیم و چندین بار ضامن را به بهانه های مختلفی قبول نکردند، تا اینکه مجبور شدم نصف تسهیلات 20 میلیون تومانی را به یک فردی بدهم تا ضمانت ما را بپذیرد.

سحرپاک اظهار داشت: با 10 میلیون تومان تسهیلاتی که برایم باقی مانده بود، استخر پرورش ماهی که ظرفیت تولید 15 تن ماهی در هر دوره را دارد تجهیز کردم.

وی یادآور شد: بزرگ‌ترین مشکل این روزهای من نبود برق است که باعث شده به جای سود و منفعت، ضرر و زیان کنم.

این کارآفرین اسدآبادی در ادامه با اشاره به پیگیری‌های مکررش از اداره برق، ابراز داشت: هزینه انتقال برق به جایی که استخر من قرار دارد نزدیک به 35 میلیون تومان می شود، که متاسفانه من توانایی پرداخت این مبلغ را ندارم.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای سال جاری 100 هزار قطعه بچه ماهی داشتم که به دلیل نبود برق، تلف شدند و ضرر زیادی هم متحمل شدم.

سحرپاک افزود: در اداره این استخر پرورش ماهی با دو نفر از دوستانم شریک هستم و علاوه بر ما سه نفر، فرزندانمان نیز در اینجا کار می کنند.

وی تصریح کرد: اگر مشکل برق حل شود و بتوانیم در 12 ماه سال ماهی داشته باشیم، علاوه بر این سه خانواده، می‌توانیم تعداد نیروهای کاری خود را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات