آمادگی دستگاه قضا برای حمایت از مصالحه کاران

دستگاه قضادر زمینه های مالی و قضایی در راستای انجام وظایف آماده حمایت و همراهی با مصالحه کاران است.
کد خبر: ۸۹۰۱۹۵۰
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
رئیس کل دادگستری استان مصالحه گران را از مقربان درگاه الهی برشمرد و گفت :نکته حائز و قابل اهمیت در کار سازشگران و اعضای شورای حل اختلاف این است که ریشه خصومت و کینه خشکانده و دو طرف با رضایت کامل به مناقشه بینشان پایان می دهند.
حجت الاسلام مزارعی افزود:سازشگران باید قدر موقعیت به وجود آمده برای خودشان را بدانند و از این فرصت در جهت گسترش صلح و سازش در جامعه تلاش کنند.
وی ترویج فرهنگ گذشت و ایثار ،تبدیل کردن کینه ها به دوستی و رفاقت و نیز ارتقا امنیت در جامعه را از آثار و برکات مهم کارکرد اعضای شورای حل اختلاف دانست و گفت :دستگاه قضا این آمادگی را دارد تا اعضا و مصالحه کاران را در زمینه های مختلف مالی و قضایی در راستای انجام وظایف محوله شان حمایت و همراهی کند.
رئیس شورای حل اختلاف استان هم گفت: مختومه کردن پرونده های مالی و جرائم عمد و غیرعمد و جلب رضایت اولیای دم در پرونده های قتل در استان در سالهای گذشته از عمده دلایل تجلیل از اعضا این شورا است.
حجت الاسلام ساجدی با تشریح عملکرد اعضا این شورا در سالهای 94 و 95 افزود: با تلاش و همت شبانه روزی اعضا این شورا 7 فقره پرونده قتل منجر به جلب رضایت اولیای دم و 274 نفر زندانی جرائم مالی ،عمد و غیرعمد با جلب رضایت از زندانهای استان آزاد شدند.
وی گفت: در استان 132 شعبه شورای حل اختلاف با حدود 600 نفر عضو فعالیت دارند که از این تعداد 86 شعبه آن روستایی و بقیه شهری است.


ارسال نظرات