پیام و دلنوشته‌های شخصیت‌های سیاسی و اقشار مردمی در شهادت شهید "محسن حججی"

"شهید حججی" اهل استان مرکزی نبود اما چهره‌های مختلف سیاسی و اقشار مختلف مردمی به پاس قدردانی از عزتی که این شهید مدافع حرم بار دیگر برای ملت ایران به ارمغان آورد پیام‌ها و دلنوشته‌هایی را نگاشتند.
کد خبر: ۸۹۰۱۹۶۹
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ چند روز پیش گروه تکفیری تروریستی داعش که سال‌هاست با حمایت استکبار جهانی منطقه را به آشوب کشیده، تصویری از یک رزمنده ایرانی مدافع حرم در مرز سوریه و عراق را منتشر کرد که توسط یک داعشی به اسارت درآمده و یک روز بعد به شکل ددمنشانه‌ای به شهادت رسید.

نگاه پر صلابت شهید "محسن حججی" در هنگام اسارتش چنان پرمعنا بود که بسیاری از افراد را به ویژه در شبکه‌های مجازی وادار کرد تا دلنوشته‌ای برای بزرگی و استواری این مدافع عاشق حرم داشته باشند.

خاطره این دلاورمردان، یادآور شهدای کربلا و بدر و احد است

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی شهادت این شهید سعید را تسلیت گفت.

در متن پیام عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری آمده است: این غیرتمندان پاک سرشت الگوی شایسته ای برای تمامی جوانان غیرتمند میهن اسلامی و دنیای اسلام هستند. این آزادگان راه عزت و شرف، پشتوانه محکمی برای پیروزی رزمندگان اسلام و مجاهدان راه حق هستند.

خاطره این دلاورمردان جبهه توحید یادآور شهدای کربلا و بدر و احد است. خداوند روح این عزیزان را با اولیای بزرگ اسلامی محشور فرماید.

خاطره این دلاورمردان، یادآور شهدای کربلا و بدر و احد است

آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در پیامی شهادت شهید "محسن حججی" را تبریک و تسلیت گفت.

در متن پیام دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی چنین آمده است: حججی با قامتی راست و عزمی پولادین کاروان شهدای کربلا را تداوم بخشید. او و یارانش که از قبیلۀ آل محمداند شهادت را کرامت می شمرند و برای آنان هیچ لذتی برتر از لذت وصل یار در محراب عشق خونین نیست.

شهادت آرزوی بندگان مخلص خداست زیرا که برترین گواهی بر صدق پیمانی است که با معشوق بستند.خوشا به حال آنان‌که پای پیمان عشق ایستادند و با قامتی راستین ، سر بر محراب خونین عشق نهادند وبا خون خویشتن نامۀ وفای به پیمان بامعشوق را امضاء کردند (وَ الَّذی جاءَ بِالصِّدْقِ وَ صَدَّقَ بِهِ أُولئِکَ هُمُ الْمُتَّقُونَ ، لَهُمْ ما یَشاؤُنَ عِنْدَ رَبِّهِمْ ذلِکَ جَزاءُ الْمُحْسِنینَ.( زمر ۳۳-۳۴). آری اینان فرمودۀ خدا را که «کونوا مع الصادقین» نه با گفتار که با همۀ هستی خویش به صحنۀ عمل درآوردند و سر خویش را به نشانۀ وفای به عهد در طبقی از عشق خونین پیشکش آستان یار کردند.

"محسن عزیز"، رد گامهای استوارت بر خاک پاک وطن، به یادگار مانده است

علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در یادداشتی برای این بزرگمرد مدافع حریم آل‌الله چنین آورده است: خون شهید حججی، خون همه جویندگان راه حق را به جوش آورد و مطمئن هستیم سربازان با شهامت ولایت انتقام خون پاک این عزیز شهید را خواهند گرفت.

محسن عزیز، رد گامهای استوارت بر خاک پاک وطن، به یادگار مانده و هنوز هم هستند شیرمردانی که راه پرافتخار تو را که راه سرخ شهادت بود، عاشقانه بپیمایند، تا هر مرد و زن در این دیار، در سایه امنیت و آرامشی که تو و همرزمان شهیدت به ارمغان آورده اید، با آرامش خاطر زندگی کنند...

جوانمرد پرصلابت وطن، این را بدان:

آنها که به خوی حیوانی و ددمنشانه روی آوردند و در برابر اعتقاد راسخ و اندیشه زلال تو دوام نیاوردند، به امید حق، با اقتدار برادران رشیدت، به جهنم واصل می شوند و بهشت برین، ارمغان رشادت، شهامت و شجاعت تو خواهد بود ...

همنشینی ات با فرزند زهرای اطهر(س) مبارکت باشد.

ما را به سر هوای شهیدان بی سر است

یکی از بسیجیان شهرستان زرندیه نیز در دلنوشته‌ای به یاد شهید حججی چنین آورده است: باز هم می توان به کاروان کربلا رسید...

سلام بر ارواح طیبه شهدا از صدر اسلام تاکنون و سلام بر شهدای مدافع حرم که به ندای هل من ناصر ینصرنی امام خود لبیک گفتند و دراین میدان عشق سر خود را به آستان دوست هدیه کردند و سلام بر شهید و شهادت و بر انسان های آزاده و بزرگی که جان بر سر پیمان نهادند و در راه خدا و اهل بیت از خود و عزیزان خود گذشتند و با این فداکاری به بلندترین قله‌های انسانیت رسیدند و شیرین‌ترین پاداش الهی را چشیدند.

خون شهیدان ما امتداد خون شهیدان کربلاست و شهیدان مدافع حرم به همه ما یاد دادند که باز هم می توان به کاروان کربلا رسید اگرچه 14 قرن از آن گذشته باشد. پیغمبر (ص) فرمودند هر زیبایی و خیری یک بالادستی دارد تا برشد به شهادت، و بالای شهادت دیگر هیچ ارزشی نیست.

مرگ برای همه است و همه باید طعم آن را بچشند و از این دنیای فانی به دنیای باقی و آخرت بروند ولی یک مرگ زیباست و یک تجارت بزرگ است «ان ا... اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه» و آن شهادت است .

شهید "محسن حججی" در جامعه مادی و دنیوی ما طوفانی از معنویت، ایثار و از خودگذشتگی را به یادگار گذاشت و وجدان‌های خفته جامعه ما را بیدارتر کرد.

همانی که مانند مولا و اربابش بدون سر به دیدار معشوق رفت و این چه سری است جامعه ای که شهید می دهد ایمانشان به اسلام، انقلاب و رهبری محکم‌تر و قوی‌تر می شود و این سر جز خون شهید چیز دیگری نیست.

عاشقانه به قافله عاشورایی امام عشق اقتدا كردی

یکی از بسیجیان شهرستان اراک نیز در دلنوشته خود ضمن گرامیداشت یاد شهید مدافع حرم"محسن حججی" آورده است: بردارم شهیدم چه زیبا ثابت كرده‌ای تربیت یافتگان مكتب عاشورایی حسین ابن علی(ع) تا زمانی كه سلاح در دست دارند كسی جرأت رویارویی با غرش شمشیر حیدریشان را ندارد و آنگاه كه چون شیر قوی پنجه‌ای از قضا در دام گرفتار آیند و رو به صفتان قصد تعرضشان را كنند در اسارت هم تاب به زانو درآوردن شیطان را دارند جایی كه فرسنگ‌ها دور از وطن نیز دشمن در بند آزادگی طلایه داران سپاه خمینی كبیر(ره) است.

چه زیبا در میان غبار معركه نبرد دود خیمه‌های نیم سوخته مولایمان حسین ابن علی (ع) را در آتش فتنه تكفیریان زمان بر پیكره مظلومیت تاریخ فهم كردی و در لابلای نفیر گلوله‌ها طنین قدم‌های حیدری و خروش رعدگونه زینب كبری (س) را شنیدی آن سان كه عاشقانه به قافله عاشورایی امام عشق اقتدا كردی و خود مصداق ما رایت الا جمیلا شدی؛ آنجا كه نوادگان شمر وحرمله تاب نگاه با صلابت حیدریت را نیافتند و دشنه از نیام عقده عقیده بر حنجرت كشیدند سر داده‌ای كه باز نبینی به روی نی رفته است پیش چشم تو قرآن دیگری. می‌شد هزار بار فدای مسیر دوست در پیكر تو بود اگرجان دیگری (طوبی لك الشهاده)

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار