مشاور فرمانده سپاه پاسدران انقلاب اسلامی: اولین درس تاریخ معاصر این است که امنیت و آرامش در پرتو اقتدار بدست می‌آید نه سازش.
کد خبر: ۸۹۰۲۰۵۰
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علیرضا افشار در یادواره سرداران و ۵۶۷ شهید شهرستان تنکابن با اشاره به اینکه از حوادثی که ملت ایران در تاریخ معاصر شاهد آن بوده درس‌هایی می‌توان گرفت، اظهار کرد: اولین درس تاریخ معاصر این است که امنیت و آرامش در پرتو اقتدار بدست می‌آید نه سازش.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس جنگی بر ما تحمیل شد و امنیت آرامش را از ما گرفت، افزود: در آن دوران دشمن در ما ضعف دید و طمع تجاوز در آن شکل گرفت.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: امروزه آمریکا از رزمندگان و قدرت ما می‌ترسد و به ایران حمله نمی‌کند.

این مسؤول با اشاره به تعالیم اسلامی که اگر آرامش می‌خواهید باید قدرت‌تان را زیاد کنید تا دشمن از تجاوز به کشورتان بترسد، یادآور شد: در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری توانستیم این اقتدار را به رخ دشمن بکشیم.

افشار با بیان اینکه آمریکا امروز می‌داند که اگر کوچک‌ترین حمله به کشور ما انجام دهد صدها و هزاران موشک دوربُرد به پایگاه‌های آمریکایی در منطقه و سراسر جهان نشانه روی خواهد شد، افزود: این آمادگی رزمی و این فضای ایثار، شهادت و مقاومت و اینکه ملت در پشت سر رزمندگان هستند این قدرت‌ها را باید به رخ دشمن کشید.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران را در بزنگاه‌ها می‌شود شناخت در نهضت پیروزی انقلاب، ۹ دی و پاره کردن پرده فتنه به صحنه آمدند، اظهار کرد: امروز هم می‌بینیم که چقدر آمادگیشان برای جان دادن، رزمندگی و دفاع از انقلاب، نظام و کشور در اوج است و همه اینها دشمن را هراسان می‌کند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران وحدت و یکپارچگی ملت ایران و حضورشان در صحنه رمزگشا و پیش برنده و درس دیگر تاریخ معاصر دانست و تصریح کرد: هر مقطعی از تاریخ را نگاه کنیم تفرقه، اختلاف و سستی بر مردم حاکم شده بود آن روزها روزهای سیاه کشور ما بوده است.

افشار به فرموده مقام معظم رهبری که هر دولتی سرکار می‌آید باید خوبی‌ها و موقعیت‌های دولت گذشته را بگیرد و ادامه دهد، خاطرنشان کرد: این درست نیست هر دولتی سرکار می‌آید همه دستاوردهای دولت‌های گذشته را زیر سؤال می‌برد.

 وی وحدت و یکپارچگی مردم را سرمایه اجتماعی دانست و افزود: سرمایه اجتماعی در همه بررسی‌ها و تحلیل‌های اجتماعی و سیاسی مهم‌ترین سرمایه است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه تصریح: نباید با درگیری‌های سیاسی وحدت، یکپارچگی مردم  و حضورشان در صحنه‌ها زیر سؤال برود.

این مسؤول به درس بعدی تاریخ معاصر اشاره کرد و گفت: تلاش برای معیشت و اداره کشور و پیشبرد امور اقتصادی و اجتماعی نباید اجازه دهیم تنبلی، تجمل‌گرایی و فساد، فحشا ترویج پیدا کنند.

افشار با بیان اینکه فرهنگ کار در کشور ما مطلوب نیست، اظهار کرد: وجدان کاری، تعهد خدمتی در بازار و محیط اداری و فرهنگ کار باید در جامعه ما تقویت شود‌ و جامعه‌ایی که از تجمل‌گرایی و سبک زندگی غربی فاصله نگیرد سقوط می‌کند.  

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه فساد، فحشا، بدحجابی و بی‌بندوباری چیزهایی است که در جنگ نرم برای جامعه ما طراحی شده است، بیان کرد: آنها که در جنگ سخت نظامی و جنگ نیمه سخت ترورها چیزی بدست نیاوردند بنا را گذاشته‌اند در جنگ نرم عرصه باورها، رفتارهای اجتماعی و سبک زندگی ما را تحت شعاع خود قرار دهند.

افشار با تاکید بر اینکه امروزه جنگ نرم به کمک همه ملت نیاز دارد، افزود: همه ما باید در سبد هزینه خانواده یک بودجه‌ایی را برای فرهنگ، تربیت فرزندان و نسل‌های آینده قرار دهیم.

وی از فرمایش مقام معظم رهبری در مورد آتش به اختیار دو استنباط کرد یکی اختلالاتی در ارتباط بین مدیران و مردم ایجاد شده است و خاطرنشان کرد: استنباط بعدی از آتش به اختیار مردم خودجوش می‌آیند در صحنه حضور قوی و مستحکم برای دفاع از نظام، ارزش‌ها و مبارزه با جنگ نرم دشمن است. 

مشاور فرمانده کل سپاه در ادامه به فرهنگ ایثار و شهادت ملت ایران اشاره کرد و گفت: در فرمول قدرت جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد یک عامل تحت فرهنگ ایثار و شهادت معادله قدرت را برهم می‌زند.

افشار با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس آن چیزی که توانست معادله را به نفع ما کند فرهنگ ایثار و شهادت بود، خاطرنشان کرد: این فرهنگ همان چیزی است که دماغ آمریکا و رژیم صهیونیست‌ها را در عراق و سوریه به خاک مالید.

وی با بیان اینکه ما باید از این فرهنگ پاسداری کنیم، تصریح کرد: برپایی یادواره‌های شهدا فقط کافی نیست، باید سیره، اندیشه، رفتار و زندگی شهدا ترویج، تفهیم و تدریس شوند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها