حیدری با بیان اینکه 22 هزار و 134 رقبه متصرفی موقوفه با کاربری کشاورزی در مازندران وجود دارد، اضافه کرد: تعداد موقوفات کشاورزی غیر متصرفی مازندران 6 هزار و 61 رقبه است.
کد خبر: ۸۹۰۲۰۵۷
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی اظهار کرد: استان مازندران از نظر دارا بودن تعداد موقوفات رتبه سوم کشور را دارد و برخی از این موقوفات در اراضی روستایی و کشاورزی قرار دارند.

وی با بیان اینکه برخی از موقوفات کشاورزی مازندران قابلیت‌های مناسبی برای افزایش بهره‌وری دارند، افزود: شناسایی موقوفات مستعد کشاورزی مازندران بر عهده معاونت بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف است و در این راستا باید سند جامع تدوین شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بر لزوم شناسایی موقوفات کشاورزی استان تاکید کرد و ادامه داد: روسای ادارات اوقاف باید نسبت به شناسایی موقوفات کشاورزی و احقاق حق و حقوق موقوفات اقدام کنند.

حیدری با بیان اینکه 22 هزار و 134 رقبه متصرفی موقوفه با کاربری کشاورزی در مازندران وجود دارد، اضافه کرد: تعداد موقوفات کشاورزی غیر متصرفی مازندران 6 هزار و 61 رقبه است.

وی تعداد موقوفات اشتراک‌التولیه کشاورزی استان را 82 موقوفه اعلام کرد و گفت: مجموع رقبات موقوفات کشاورزی مازندران 28 هزار و 277 رقبه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: 11 هزار و 754 رقبه موقوفات کشاورزی مازندران دارای سند اجاره هستند و مابقی یا سند اجاره با اوقاف ندارند و یا قراردادشان منقضی شده است.

حیدری با اشاره به اینکه در فصل برداشت برنج قرار داریم و رقم رقبات موقوفات کشاورزی در استان بالا است، گفت: مستاجران موقوفات کشاورزی مازندران در زمان پایان برداشت برنج نسبت به پرداخت حق و حقوق موقوفات اقدام کنند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها