خبرهای داغ:

برگزاری یادواره شهدای عملیات نصر 7 درلشكر 29حضرت نبی اكرم (ص)

یادواره شهدای عملیات نصر 7 و گرامیداشت اولین سالگرد شهید گمنام در لشكر 29 حضرت نبی اكرم (ص)‌ برگزارگردید.
کد خبر: ۸۹۰۲۱۱۵
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه،  این مراسم با حضور حجت الاسلام یوسفی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان كرمانشاه، حاج محمد طالبی از رزمندگان و یادگاران دوران دفاع مقدس، فرماندهان نظامی، رزمندگان تیپ نبی اكرم (ص) در عملیات نصر 7 و كلیه كاركنان لشكر 29 حضرت نبی اكرم (ص) برگزار گردید.

 

سردار قدرت اله احمدی پور در این مراسم با اشاره به جمله مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینكه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا كمتر از شهادت نیست اظهار كرد: هدف از برگزاری یادواره شهدا را پاسداشت مقام شامخ شهدای عزیز دانست.

 

فرمانده لشكر 29 حضرت نبی اكرم (ص) ضمن گرامیداشت سالروز عملیات ظفرمند نصر 7 و گرامیداشت اولین سالگرد شهید گمنام لشكر 29 افزود: برگزاری یادواره شهدا یكی از كارهای مهمی است كه باید در برابر جنگ نرم دشمنان انجام دهیم.


 حجت الاسلام علی مراد یوسفی به عنوان سخنران مراسم خاطر نشان كرد:‌ این یادواره شهدای عملیات نصر7 كار بسیار نیكی است و باید رشادتهای تیپ حضرت نبی اكرم (ص) در دوران مقدس را به جوانان ونسل های آینده منتقل كنیم و نباید اجازه دهیم این همه رشادت ها واقدامات ارزشمند این یگان فراموش شود واینجانب از زحمات این یگان در زنده نگه داشتن این ایثارگری ها تشكر می كنم.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اكرم (ص) اظهار كرد: از عوامل این پیروزی در عملیات توكل به خدا، اتحاد وانسجام نیروهای عمل كننده ونیروهای مسلح بود دشمنان این نظام وعوامل داخلی آنها خط اختلاف وتفرقه رابرای برهم زدن این صفوف اتحاد و انسجام را درنیروهای مسلح پیش گرفتند.

 

وی افزود: ما باید امروز هوشیار باشیم كه عناصر دشمن خارجی با استفاده از عوامل داخلی در نیروهای مسلح نفوذ نكنند و باعث اختلاف و شكستن این اتحاد نیروهای مسلح نشوند.

 

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به اینكه حفاظت از اطلاعات در این عملیات از دیگر عوامل موثر دررسیدن به این پیروزی بود گفت: مطالبه شهدا از ما چیست و ما باید جوابگوی این شهدا باشیم، با در مسیر قرار گرفتن راه شهدا و تبعیت از ولی فقیه می توانیم پاسخگو باشیم زیرا اگر متن وصیت نامه همه شهدا را مرور كنیم به طور متوسط هر شهید سه بار تاكید بر تبعیت و پیروی از ولی فقیه را در وصیت نامه هایشان به ما یاد آوری می كنند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اكرم (ص) و ارشد نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان كرمانشاه اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی ایران حدود 219000 شهید داده ایم كه در این نظام حدود 3000 كرسی مسئولیتی وجود دارد كه برای هر جایگاه مسئولیتی 72 شهید داده ایم ومسئولین نظام جمهوری اسلامی قوه مجریه، مقننه وقضاییه باید پاسدار خون شهدا وارزش های دینی باشند.

 

حجت الاسلام علی مراد یوسفی خاطر نشان كرد: جای تاسف دارد كه عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی كه باید حافظ خون شهدا باشند می روند و با یك خانم كه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا است عكس سلفی میگیرند وشان نمایندگی خود وعزت یك ملت را زیر سوال می برند اینها كسانی هستند كه شهدا را نشناخته اند.

 

وی در ادامه افزود: كسانی هستند كه در مسئولیت های از این نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته اند كه به جای ساخت مسجد می روند وفرهنگسرا می سازند و به جای واردات داروی بیماران سرطانی و رفع دغدغه بیماران می روند واكسن حیوانات خانگی را وارد می كنند، این اقدامات این موضوع را می رساند كه جای ارزش و ضد ارزش عوض شده است.

 

ارشد نمایندگی ولی فقیه در استان در پایان افزود: به افرادی كه ولی فقیه را نمی شناسند باید بگوییم بروند از زن ناصر الدین شاه تبعیت از ولی فقیه را یاد بگیرند چون با فتوای مرحوم میرزای شیرازی در تحریم تنباكو كه استعمال آن را حرام دانست، زن پادشاه ایران از این فتوای ولی فقیه تبعیت كرد و قلیان ها را شكست وبرای شوهر خود وشاه ایران كه در خواست قلیان كرده بود دستور اورا اجابت نكرد و یك فتوای شرعی را مقدم بر یك دستور شاهانه دانست.

 

 در ادامه یادواره حاج محمد طالبی، از یادگاران و فرماندهان دوران دفاع مقدس، خاطراتی از حضور نیروهای تیپ نبی اكرم (ص) در عملیات نصر 7 را تشریح نمود و یاد و خاطره شهدای عزیزی كه در عملیات نصر 7 به درجه رفیع شهادت نائل آمدند را برای حاضرین در مراسم زنده كرد.

 

این رزمنده دلاور دوران دفاع مقدس، به فرمانده شهید مدافع حرم اكبر نظری و رشادت های این فرمانده دلاور در عملیات نصر 7 اشاره كرد و گفت: این شهید با آرزوی خود در سوریه در دفاع از حریم ولایت و اهل بیت (ع) به فیض شهادت رسیدند.

 

حاج محمد طالبی در پایان جنگ نرم دشمن را خیلی پیچده تر و سخت تر از جنگ نظامی دانست وتاكید داشت: باید با تمام توان در این عرصه وارد شد ودشمن را مایوس كرد.

 

در پایان مراسم نیز حاج یزدان ناصری، از مداحان برجسته استان و كشور به مدیحه سرایی در وصف شهدا پرداخت.
ارسال نظرات