خبرهای داغ:
جانشین ایمنی و اقدامات تامینی ستاد کل سپاه ایمنی را از مهمترین اجزاء فرماندهی و مدیریت در نیروهای مسلح عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۰۲۱۵۶
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
ایمنی از مهمترین اجزاء فرماندهی و مدیریت در نیروهای مسلح/آموزش 7هزار همیار ایمنی
سردار علی جبرائیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان در حاشیه برگزاری همایش آگاه‌سازی ایمنی و اقدامات تامینی ویژه خانواده کارکنان سپاه ضمن تقدیر از اقدامات معاونت ایمنی و تامینی سپاه انصارالحسین(ع) در راستای کاهش حوادث اظهار داشت: معاونت ایمنی و اقدامات تأمینی در سپاه در راستای اهمیت‌بخشی و نظارت هر چه بیشتر بر موضوعات مرتبط بر ایمنی و سلامت نیروها ایجاد شده است.

وی با تبیین اهداف و ماموریت‌های معاونت ایمنی و اقدامات تامینی سپاه عنوان کرد: عمومی‌سازی فرهنگ ایمنی، دور کردن هر نوع خطر و آسیب از سازمان و ارائه آموزش‌های لازم از ماموریت‌های این معاونت است.

جانشین ایمنی و اقدامات تامینی ستاد کل سپاه ایمنی را از مهمترین اجزاء فرماندهی و مدیریت در نیروهای مسلح دانست و بیان داشت: مسئولیت ایمنی و تامینی در رده های سپاه بر عهده فرمانده است تا از افرادی که تحت مسئولیت ایشان در حال انجام خدمت و مأموریت هستند حفاظت کند.

وی اضافه کرد: منابع انسانی با ارزش‌ترین و برترین چیزی است که در اختیار داریم بنابراین در امت اسلامی باید به انسان‌ها احترام ورزیم و در راستای ارزش‌گذاری و حفظ جان و مال آنها حوادث را در حد ممکن کاهش دهیم تا هیچ گونه آسیب و خسارتی به انسان‌ها وارد نشود.

* دستیابی به ایمنی نیازمند شناخت ریشه‌ها و زمینه‌های حوادث

سردار جبرائیل با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در راستای کاهش حوادث و تلفات عنوان کرد: در زمینه کاهش تلفات باید هرچه بیشتر موضوع ایمنی مورد توجه قرار گیرد و دغدغه‌ای مستمر و پیوسته برای فرماندهان باشد.

وی با بیان اینکه دستیابی به ایمنی نیازمند شناخت ریشه‌ها و زمینه‌های حوادث است، گفت: با توجه به تحلیل به دست آمده از حوادث و تلفات سال‌های گذشته عوامل انسانی مهم ترین عامل در ایجاد و شکل گیری حوادث و تلفات بوده‌اند.

جانشین ایمنی و اقدامات تامینی ستاد کل سپاه با پرداختن به نقش اقدامات تأمینی و رعایت مسائل ایمنی در پیشگیری از بروز حوادث احتمالی به وجود دو گونه حوادث طبیعی و غیر طبیعی اشاره و تصریح کرد: در حوادث طبیعی انسان نقش مستقیمی در به وجود آمدن آن ندارد اما در حوادث غیرطبیعی انسان به طور مستقیم یا غیر مستقیم در راستای حادث شدن آن نقش دارد به طوری که شواهد نشان می دهد بیشترین آسیب از سوی کسانی وارد می شود که نسبت به رعایت مسائل ایمنی و تامینی بی توجه هستند.

وی با بیان اینکه عدم آگاهی مردم در جلوگیری از حوادث باعث به وجود آمدن بلایا و تلفات انسانی شده بر ضرورت آگاهی بخشی افراد در این راستا تاکید و بیان کرد: آگاهی بخشی در این زمینه‌ باید به عنوان مبنای کار مورد توجه قرار گیرد.

* ایجاد رشته تخصصی مهندسی ایمنی و اقدامات تامینی در دانشگاه جامع امام حسین(ع)

سردار جبرائیل با اشاره به راه‌اندازی معاونت ایمنی و تامینی سپاه از سال 91 با بیان اینکه در طول این مدت 6 الی 7 هزار همیار ایمنی آموزش داده شده است، افزود: علاوه بر این 4 هزار نفر در امور تامینی آموزش های لازم را دیده اند.

وی تصریح کرد: امروز به واسطه تشکیل این معاونت بر اساس آمار و گزارشات دریافتی از رده‌های مختلف شاهد کاهش چشمگیر و محسوس حوادث، تلفات انسانی و ضایعات تشکیلاتی و خسارت های مالی هستیم.

جانشین ایمنی و اقدامات تامینی ستاد کل سپاه با اشاره به بازخورد موثر تشکیل معاونت ایمنی در سپاه اظهار داشت: با اقدامات موثر در راستای کاهش حوادث از یک هزار و 613 حادثه در سال 90 به 509 حادثه در سال 95 رسیدیم که بیانگر این است که یک سوم حوادث کاهش یافته است.

وی از ایجاد رشته تخصصی مهندسی ایمنی و اقدامات تامینی در دانشگاه جامع امام حسین(ع) در سطح کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته خبر داد و اضافه کرد: دانشجویان این رشته طبق اسناد وزارت علوم فارغ التحصیل خواهند شد و امسال اولین دوره آن با حضور 80 نفر در حال برگزاری است که در تلاش هستیم در سال های آتی تعداد قابل توجهی افراد دانش آموخته در این رشته را تحویل سپاه پاسداران دهیم.

سردار جبرائیل با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ ایمنی و نهادینه کردن رعایت مبانی ایمنی در محیط خانوادگی، کاری و اجتماعی یادآور شد: با اجرای برنامه های آگاه سازی و همچنین نظارت دقیق و جدی در اجرای مسایل ایمنی در تلاش خواهیم بود تا روز به روز شاهد سلامتی جسمانی و روحی سرمایه انسانی و کاهش خطرات و آسیب‌های احتمالی باشیم تا سلامت خانواده و جامعه تامین شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات