خبرهای داغ:
به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به کشور رادیو قزوین نمایش های «عباس» و «مؤذن» را تولید و پخش می کند.
کد خبر: ۸۹۰۲۱۸۷
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰


به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، اکبری مدیر دفتر و روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین اظهار کرد: همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی رادیو قزوین نمایش های «عباس» و «مؤذن» را تولید و پخش می کند که این نمایش ها نگاهی به اخلاق و سلوک سردار آزادگان زنده یاد سید علی اکبر ابوترابی در دوران اسارت دارند.
اکبری افزود: در این نمایش ها با هدف پاسداشت صبر و استقامت آزادگان و همچنین انعکاس گوشه هایی از مشقات و سختی های آنان در دوران اسارت از رادیو قزوین تولید و پخش می شوند.

وی اظهار کرد: این نمایش های به تهیه کنندگی ابراهیم طاهری کیا به مدت 20 دقیقه ظهر روزهای 25 و 26 مرداد 96 از صدای مرکز قزوین پخش خواهند شد.

سید على اکبر ابوترابی، در سال ۱۳۱۸ در قزوین متولد شد؛ و پس از پایان دوران متوسطه وارد حوزه علمیه مشهد گردید؛ وی در دوران جوانی و همزمان با شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی همگام با مبارزان شهیدی همچون اندرزگو، رجایی و بهشتی علیه نظام ستمشاهی قیام کرد و حتی در دوران تبعید حضرت امام خمینی (ره) بدلیل حمل اعلامیه های امام خمینی در مرز خسروی دستگیر و روانه ی زندان شد؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی همدوش با رزمندگانی مثل چمران علیه دشمن بعثی عملیات های متعددی انجام داد که در ماههای نخست جنگ به اسارت دشمن بعثی در آمد.

زنده یاد سیدعلی اکبر ابوترابی در دوران 10 ساله ی اسارت خود رهبری اسرای ایرانی را در اردوگاه های رژیم بعث عراق برعهده داشت که پس از بازگشت به بعنوان یکی از اعضای جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی این حزب را تأسیس نمود.

زنده یاد سیدعلی اکبر ابوترابی در دوره های 4 و 5 مجلس شورای اسلامی بعنوان نماینده ی مردم تهران در مجلس شورای حضور داشت و در سال 1377 در مسیر زیارت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا علیه السلام بر اثر سانحه تصادف جان به جان آفرین تسلیم کرد.
1001/پ30/ب


ارسال نظرات
پر بیننده ها