مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی:

ایجاد اشتغال برای 5 تا 7 نفر با راه اندازی هر استارت آپ

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی در جلسه ای برای راه اندازی صنایع فرهنگی دیجیتال با حضور شرکت دانش بنیان «آینده پژوهان ابر زندگی»، گفت: راه اندازی هر استارت آپ (شرکت نوپا در حوزه فناوری اطلاعات) به طور متوسط برای 5 تا 7 نفر اشتغال ایجاد می کند.
کد خبر: ۸۹۰۲۲۶۲
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، بهمن حسین زاده افزود: هر اندازه این استارت آپ ها در استان از طریق ایجاد مراکز شتاب ده و شرکت های سرمایه گذار راه اندازی شود، به همان اندازه می توان در رونق حوزه کسب و کار در حوزه ارتباطات و فناوری و هم اشتغال موفق شد.
وی اظهار کرد: در این راستا با دعوت از چند شرکت سرمایه گذار شتاب ده بدنبال ایجاد و گسترش یک محتوای دیجیتال در حوزه زبان آذری، رونق صنایع گردشگری و ایجاد اپلیکیشن های مربوط به حوزه فرش تبریز و حمایت از استارت آپ های این حوزه هستیم.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی یادآوری کرد: تلاش می شود در حوزه آوا و نوای موسیقی آذربایجان نیز محتواهایی ایجاد شود.
حسین زاده، ادامه داد: با توجه به وجود زیرساخت های لازم در حوزه ارتباطات و شبکه های مخابراتی در استان، نیازمند محتوا هستیم.
وی یادآوری کرد: جوانان نیز این محتوا را تولید می کنند و باید از طریق شرکت های شتاب ده و تجمیع کننده ها راهنمایی شوند.
وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مسئولان استان ایجاد اشتغال برای جوانان است، گفت: از طریق شرکت دانش بنیان آینده پژوهان ابر زندگی سه استارتاپ ویکند در زمینه فرش، محتوای دیجیتال و گردشگری دیجیتال ایجاد می شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی اظهار کرد: آذربایجان شرقی در حوزه اینترنت بین المللی 190 گیگ پهنای باند و در حوزه داخلی 90 گیگ پهنای باند وجود دارد که 70 گیگ آن استفاده می شود و با توجه به پروژه های در دست اجرا بدنبال افزایش پهنای باند هستیم.
حسین زاده با بیان اینکه کاربران نباید محتواهای خارجی استفاده کنند، افزود: برای این منظور بدنبال ایجاد محتواهای داخلی برای استفاده کاربران از آن ها و ارایه خدمات الکترونیک در شبکه تلفن ثابت هستیم.
وی گفت: هم اکنون 11 هزار کیلومتر شبکه فیبرنوری و حدود 4 هزار کیلومتر زیر ساخت فیبر نوری در استان وجود دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار