اختصاص یک نماینده مستقل در مجلس شورای اسلامی یکی از انتظارات و نیازهای مردم نمین است.
کد خبر: ۸۹۰۲۳۷۸
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱

به گزارش  خبرگزاری بسیج از اردبیل ، مجلس به عنوان مجموعه ای که مسئولیت تقنین و نظارت بر اجرای قوانین را در نظام جمهوری اسلامی بر عهده دارد، متشکل از منتخبان ملت شکل می گیرد.

 

عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و نظیر آنها به عنوان عوامل موثر در تعداد نمایندگان هر منطقه در مجلس و نیز تعیین حوزه های انتخابی مورد نظر قرار می گیرند.

 

بر اساس اصل ۶۴ قانون اساسی، تعداد نمایندگان مجلس پس از هر ده سال با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافی و نظایر آنها می‌تواند حداکثر تا بیست نفر اضافه شود و اکنون بیش از ده سال از موعد مقرر در قانون اساسی گذشته است.

 

این جمله شاید سخن دل بسیاری از مردم مناطق امیدوار به کسب کرسی مستقل نمایندگی در خانه ملت در مناطق مختلف کشور از جمله شهرستان نمین باشد.

 

داشتن نماینده مستقل در مجلس شورای اسلامی مطالبه‌ای است که هم اکنون می‌توان به راحتی مدعی شد به یک خواسته عمومی در شهرستان نمین بدل شده و پرس و جو از آخرین اخبار و وضعیت آن موضوع، سخن هر جمع و مجلسی در این منطقه است.

 

 نبود نماینده مستقل در شهرستان نمین یکی از دلایل اصلی انواع مشکلات اقتصادی ( نرخ بیکاری بالا) و اجتماعی (مهاجرت شدید جمعیت) این شهرستان می باشد. به طوریکه مردم این منطقه از کیفیت زندگی آن با نا امیدی فراوان یاد می کنند.

 

یكی از شهروندان نمینی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این که نماینده مستقل حق مسلم این شهرستان است گفت: شهرستان نمین  از ویژگی های منحصر به فردی در زمینه های نیروی اقتصادی، گردشگری٬ طبیعی، انسانی٬ صنعتی و معدنی برخوردار است ولی هنوز به خوبی رشد و توسعه نیافته است و مشکلات زیادی دارد.

 

وی ادامه داد: مردم شهرستان نمین حق مسلم خود می‌دانند که یک نماینده مستقل در مجلس داشته باشند تا بتوانند از حق و حقوق آنها در عرصه‌های مختلف دفاع کنند.

 

دیگر شهروند نمینی در این باره گفت: مشکلات این شهرستان به دلبل نبود نماینده مستقل پی گیری نشده است و مردم منطقه در دشواری های زیادی به سر می برند.

 

مردم این شهرستان از دیر باز خواستار نماینده مستقل هستند به طوری که آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان اردبیل نیز در تاریخ 7 بهمن 1392 نامه ای به وزیر کشور نوشته  و خواستار کسب کرسی مستقل نمایندگی برای این شهرستان شده بود.

 

هم اکنون نیز در خصوص الزام اختصاص یکی نماینده مستقل برای این شهرستان از طرف فعالان اجتماعی– سیاسی آن تهیه و بطور رسمی و از طریق ارگانهای مربوطه پیگیری می شود.

 

 بررسی های علمی هم نشان می دهد که شهرستان نمین علیرغم پتانسیل های فراوان اقتصادی به رتبه فقیرترین شهرستان استان تنزل یافته است.

 

 بر همگان تاریخچه شهرستان نمین و دوران شکوفایی اقتصادی-اجتماعی آن واضح است به طوریکه شهر فرهنگی نمین زبان زد عام و خاص بوده است.

 

لازم به ذکر است شهرستان نمین جمعیتی در حدود 75 هزار نفر (متشکل از 3 شهر و 99 روستا) را در خود جای داده است.

 

از طرفی قرار گرفتن شهر نمین در شاهراه ارتباطی استان اردبیل – استان گیلان، نزدیکی به فرودگاه، داشتن سابقه نمایندگی مجلس مشترک با شهرستان آستارا برخورداری از مرز مشترک با کشور آذربایجان، گردنه تفریحی - توریسیتی حیران، مجموعه تفریحی - توریستی فندقلو ، آثار تاریخی و باستانی ثبت شده در مقیاس ملی و نزدیک ترین شهر استان اردبیل به دریای خزر و وجود مزیتهای مختلف صنعتی، اقتصادی و کشاورزی، همگی این انتظار در اذهان را متبادر می سازد که مردم مرزبان و فرهنگی این شهرستان بایستی دارای نماینده مستقل در مجلس باشند.

 

آنچه واضح است مردم وفادار و مؤمن شهرستان نمین انتظار دارند این شهرستان از انتخابات آینده با فرستادن یک نماینده مستقل بتواند به خواسته‌ها و آمال خودشان جامه عمل بپوشانند و مشکلات آن ها را حل کند.

 

ارسال نظرات