نماینده اردبیل، نیر، سرعین و نمین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلی‌ترین مطالبه جوانان کشور و به تبع استان اردبیل ایجاد فرصت‌های شغلی و رفع بیکاری از منطقه است، گفت: متاسفانه هیچ متولی خاصی در این زمینه در کشور وجود ندارد.
کد خبر: ۸۹۰۲۳۸۰
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴

محمد فیضی در گفت و گوبی اظهار داشت: غنی‌سازی اقتصاد منطقه فقط در صورتی رخ می‌دهد که در آن منطقه یا کشور هیچ آثاری از بیکار نباشد و در واقع اشتغال و بیکاری یک منطقه نیز در صورتی قابل محاسبه هست که هیچ یک از جوانان آن کشور بیکار نباشند اما متاسفانه در حال‌حاضر در کشور ما هیچ متولی خاصی در حوزه اشتغال به ویژه در زمینه اشتغال جوانان وجود ندارد که در صورت تداوم همین اوضاع در حوزه اقتصاد کشور چندان توفیقی حاصل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین مطالبه جوانان کشور و به تبع استان اردبیل ایجاد فرصت‌های شغلی و رفع بیکاری از منطقه است، افزود: متاسفانه هم‌اکنون اشتغال این جوانان در کشور با مشکلاتی مواجه شده که این امر بخش‌ها و استان‌های کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد اما باید توجه داشت که استان اردبیل با داشتن بیشترین آمار بیکاری باید به فکر راه چاره بوده و گامهای موثرتری در حوزه غنی‌سازی اوقات جوانان نه تنها با حرفه‌آموزی بلکه با ایجاد اشتغال برداشت.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر ما هم‌اکنون در کشور یک وزارتخانه با نام ورزش و جوانان داریم این در واقع تنها به حوزه ورزشی جوانان می‌پردازد و به غیر این هیچ نهاد دولتی و غیردولتی، سازمان و یا وزارتخانه‌ای نیست که به جد پیگیر مشکلات اشتغال جوانان باشد.

فیضی با تاکید بر تفکیک وزارت ورزش از جوانان گفت: نیاز است تا به منظور پاسخگویی مناسب به مطالبات جوانان در حوزه اشتغال و سایر نیازهای آنان وزارت ورزش از جوانان تفکیک شود تا بلکه بتوان به صورت ویژه و مطلوب‌تری به مطالبات و نیازهای جوانان منطقه رسیدگی کرده و در صدد برطرف‌سازی آنها برآمد.

وی اظهار کرد: بی‌توجهی به قابلیت‌ها و توانمندی‌های جوانان در کشور نیز یکی دیگر از معضلات حوزه جوانان است که یکی از ملزومات کنونی در کشور ایجاد بستر مناسب برای طرح قابلیتهای آنان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، ورزشی، هنری و حتی هسته‌ای هست چرا که این جوانان بارها نشان دادند که در صورت ایجاد بستری مناسب برای آنان می‌توانند دست به کارهای بزرگ بزنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از رفع و دفع کامل بیکاری در کشور و به تبع در استان اردبیل افزود: امیدواریم تا با ایجاد بسترهای مناسب برای اشتغال جوانان و فرصت‌سازی برای ارائه قابلیتها و توانمندیها از سوی هریک از افراد این قشر بتوانیم ریشه بیکاری در منطقه را به زودی خشک کنیم.

 منبع: ساوالان خبر
ارسال نظرات