عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی:

اقتصاد ایران روزمره شده است/ در برنامه های اقتصادی هیچ استراتژی وجود ندارد

پور قاضی گفت: از شهرک های صنعتی پول آب، برق، گاز و تلفن گرفتند تا برای آن ها راه اندازی کنند، اما هیچ اقدامی دیده نمی شود. قرار بود معافیت مالیاتی 5 ساله برای تولیدکنندگان ایرانی ایجاد شود تا تنفس کنند
کد خبر: ۸۹۰۲۳۸۱
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
مهندس مهدی پور قاضی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی در نشست علنی اتاق بازرگانی در ارتباط با موضوع انتخاب شریعتمداری و کرباسیان به عنوان وزرای دولت دوازدهم در وزارتخانه های صنعت و معدن و وزارت اقتصاد و دارایی اظهار داشت: در گام اول برای این دو بزرگوار آرزوی موفقیت و سربلندی دارم و به امید خدا بتوانند از مسوولیتی که به آن ها محول شده است، برآیند.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی فشار زیادی به مردم آورده است افزود: یکی از مشکلات این است که ما در برنامه توسعه اقتصادی و توسعه صنعتی هیچ شفافیتی نداریم. به عنوان مثال در دولت دهم صحبت از تک نرخی کردن ارز شد و تا دولت یازدهم این موضوع ادامه داشت اما هیچ اقدامی که باید برای تک نرخی شدن ارز انجام می دادند، رائه نشد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: آقایان ادعا دارند که در بحث آزاد سازی اقتصادی، دچار بحران زدگی است و تنها حرف زدن را بلد هستند و هر موقع که پای عمل کردن به میدان می آید اثری از هیچکدام آنان نیست. هیچ کس نه راهکاری را ارائه می کند و نه پیشنهادی می دهد، یک گوشه نشسته اند.

پورقاضی گفت: در برنامه های اقتصادی هیچ استراتژی وجود ندارد چراکه برنامه داشتن برای انجام کاری، همدلی و انسجام نیاز دارد. یکی از آزادسازی اقتصادی را مطرح می کند و دیگری سبد کالای روغن برنج را عرضه می کند. در این سال ها هیچ تیم اقتصادی نتوانسته است انسجام درونی خود را حفظ کند و دیده شده است که همکاران علیه یکدیگر وارد عمل می شوند. انتظار داریم تیم اقتصادی دولت آرامش را برگرداند و یکدیگر را تخریب نکنند.

وی افزود: امروز اگر از وزارت صنعت پرسیده شود در این چهار سال چه کارهایی انجام داده اید در مقام پاسخ گویی قرار نمی گیرند و این سوال که چرا کالای ایرانی تولید شده در بازار های عرضه به فروش نمی رسد هیچ جوابی ندارد. سوال اصلی در بخش های اقتصاد مقاومتی این است که چرا رقابت بین تولیدی های وجود ندارد؟

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: اقتصاد ایران غیر قابل پیش بینی است چراکه هیچ کس نمی تواند تعرفه های کالایی که در سال بعد تولید می شود قیمت گذاری کند. اقتصاد ایران روزمره است و هیچ کسی نمی تواند ساختار الگوی هزینه های حامل های انرژی را تصحیح کند.

قاضی پور بیان کرد: مشکلات متعدد است، به عنوان مثال از شهرک های صنعتی پول آب، برق، گاز و تلفن گرفتند تا برای آن ها راه اندازی کنند، اما هیچ اقدامی دیده نمی شود. قرار بود معافیت مالیاتی 5 ساله برای صنعتگران و تولیدکنندگان ایرانی ایجاد شود تا تنفس کنند و در عرصه رقابت حضور یابند اما بدتر از قبل فشار بیشتری برای گرفتن مالیات اعمال می کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار