روند تولید کشور مریض است و تا زمانی که صادرات نداشته باشیم از شرایط رکود خارج نخواهیم شد.
کد خبر: ۸۹۰۲۴۱۳
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج،محمد لاهوتی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی در نشست علنی اتاق بازرگانی  در ارتباط با موضوع انتخاب شریعتمداری و کرباسیان به عنوان وزرای دولت دوازدهم در وزارتخانه های صنعت و معدن و وزارت اقتصاد و دارایی اظهار داشت: از شخص آقای کرباسیان انتظار می رود تا کار نامه خوبی تا انتهای مسوولیت خود داشته باشند. امیدوارم کارنامه موفق آقای کرباسیان در پایان کار منجر به صادرات کالاهای ایرانی و تحقق پیدا کردن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی می شود.

وی با بیان اینکه تولیدی های ایرانی یکی پس از دیگری تعطیل می شوند افزود: روند تولید کشور مریض است و تا زمانی که صادرات نداشته باشیم از شرایط رکود خارج نخواهیم شد. در برنامه آقای دکتر کرباسیان و آقای شریعتمداری هر دو به صادرات، جذب سرمایه گذار خارجی و شفافیت در حوزه های مختلف اقتصادی دیده می شود. اما باید انسجام درونی بین دو وزارت اقتصادی و صنعتی موجود باشد.

لاهوتی عنوان کرد: موضوعات مهمی در مواردی که باعث مانع صادرات کالاهای ایرانی شده است، کم نیست اما اصلی ترین آن شرایط نرخ ارز است. پایین بودن نرخ ارز در مقابل تورم بالا مشکل ساز است. از دیگر مشکلات اقتصادی، نرخ بالای تسهیلات است چراکه قیمت تمام شده را برای تولیدکنندگان بالا می برد و تولیدکننده امکان صادرات را ندارد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تصریح کرد: بحث حمل و نقل و مبادلات بانکی باعث افزایش قیمت تمام شده یک محصول می شود که تاثیرش در سرمایه گذاری شرکت های خارجی دیده خواهد شد. تنظیم بازار ارز ایران با کنترل واردات و صادرات حل می شود اما متاسفانه هیچ نظارتی روی این امر مهم نبوده است چراکه واردات ایران تعرفه مند نیست. افزایش کالای قاچاق هم تاثیرش در تولیدات ملی نشان داده می شود و این حجم از کالای قاچاق به دلیل آن است هرکس هرچیزی که دلش بخواهد وارد کشور می کند بدون آن که توجهی به تولیدکنندگان کند.
ارسال نظرات