رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از راه اندازی کلینیک سیار دندانپزشکی در راستای اجرای طرح تحول سلامت در حوزه تحت پوشش این دانشگاه در شهرستان میامی و در روستای تلوبین خبر داد.
کد خبر: ۸۹۰۲۴۵۶
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر سید عباس موسوی صبح  امروز در مراسم افتتاحیه اولین کلینیک سیار دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود  اظهار کرد: در اجرای طرح تحول سلامت وارتقای سلامت دهان ودندان با هدف ارائه خدمت در مناطق محروم و دورافتاده کلینیک سیار دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افتتاح شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: در راستای توزیع ۸۰ دستگاه و ناوگان کلینیک های سیار دندانپزشکی در کشور یک دستگاه از این ناوگان به دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اختصاص پیدا کرد که خدمات دندانپزشکی به صورت رایگان به گروه های هدف برنامه های سلامت دهان ودندان از جمله دانش آموزان زیر 14 سال، مادران باردار ارائه می شود.

دکتر موسوی بیان کرد: هزینه هر دستگاه بالغ بر ۳۰۰میلیون تومان است که در آن تمام خدمات عمومی دندانپزشکی به صورت رایگان با حضور ۲ دستیار ثابت دندانپزشکی، یک نفر دندانپزشک و یک راننده عهده دارخدمت‌رسانی به مردم را در مناطق روستایی ومحروم  خواهدبود.

موسوی ادامه داد: با توجه به اجرای یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های طرح تحول سلامت مبنی بر امکان دسترسی تمام اقشار جامعه به خدمات درمانی در سراسر کشور، کلینیک‌های سیّار دندانپزشکی تحت عنوان موبایل کلینیک به همت وزارت بهداشت وتوسط دانشگاههای علوم پزشکی در نقاط نیازمند خدمات دندانپزشکی استقرارپیدا کرده اند.

وی با اشاره به نقش خیرین درحوزه سلامت بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف برای توسعه موبایل کلینیک‌ها در واقع فرهنگ‌سازی و جذب خیّرین سلامت در این حوزه است که بامشارکت و جذب حمایت خیرین سلامت برای توسعه، تامین مواد مورد نیاز؛ ماندگاری و ارتقا سطح کیفی خدمات بهداشتی درمانی در مناطق محروم فراهم نماید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تصریح کرد: در این کلینیک های سیار یک دندانپزشک ویک دستیار دندانپزشکی خدماتی نظیر معاینه، آموزش بهداشت، وارنیش فلوراید، ترمیم، پرکردن، کشیدن و جرم گیری را برای مردم مناطق حاشیه نشین و محروم  ارائه می کنند

 دکتر موسوی یادآور شد: این دستگاه سیار به‌مدت یک‌ماه در شهرستان میامی روستای تلوبین مستقر خواهد شد و خدمات دندانپزشکی را به مناطق اطراف این روستا به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد.

دکتر موسوی  با اشاره به شاخص های دندانی در کشور گفت: متاسفانه شاخص پوسیدگی دندان در ایران مناسب نیست اما در۴سال گذشته شاخص پوسیدگی دندان بهبود یافته و از ۲.۹دندان پوسیده به ۱.۸در کشور کاهش یافته است بایستی  با آموزش های پیشگیرانه و فرهنگسازی به سمت پیشگیری و ارتقای بهداشت دهان و دندان در کشور گام برداریم.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها