معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره):
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) گفت: سازماندهی نیازمندان، ترویج سبک زندگی دینی و بهره گیری از ظرفیت های اجتماعی راهکاری موثر در کمک به محرومان است.
کد خبر: ۸۹۰۲۴۷۶
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی‌محمد ذوالفقاری در نشست مشترک بانوان نیکوکار استان مرکزی با معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مخاطبان کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند، گفت: نقش بانوان فعال در عرصه‌های نیکوکاری و حضور در عرصه‌های اجتماعی در کاهش فقر، شناسایی و کمک به نیازمندان موثر است.

وی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی، سازماندهی نیازمندان، ترویج سبک زندگی دینی و تشکیل گروه‌هایی برای فعالیت در این بخش افزود: بخشی از منابع کمیته امداد دولتی و بخشی از آن مردمی است و محلی کردن کمیته امداد راهکاری موثر برای مدیریت منابع است .

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) در ادامه با بیان اینکه فقر مختص به بخش و قشر خاصی نیست، گفت: نیاز فقرا امروز نسبت به گذشته بیشتر است؛ مشکل فقر تنها با پول حل نمی شود و تبدیل پول به خدمت ارزشمند و در جهت توانمندسازی فکری و اقتصادی از برنامه های اساسی کمیته امداد در سالهای اخیر است.

ذوالفقاری با تاکید بر اهمیت توسعه فرهنگ نیکوکاری و ترویج فرهنگ انفاق در بین خانواده ها بیان کرد: امروز خیران بیشتر از فقیران به آنها نیازمند هستند؛ راهکار حل اضطراب، داشتن حس خوب در زندگی در انفاق و کمک به دیگران تجلی می یابد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی در پایان کمیته امداد را بهترین منبع اطلاعاتی برای کمک به نیازمندان دانست و گفت : توسعه فرهنگ کار ، تلاش ، کار آفرینی و نشر سنت های حسنه ، ترویج انفاق و افزایش حساسیت جامعه نسبت به مقوله فقر در جامعه موثر ترین گام برای مبارزه با محرومیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات