خبرهای داغ:

اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی شهرستان چالدران

کاروان های راهیان نور شمالغرب کشور، با هدف شناساندن شجاعت ها و ایثار گری های رزمندگان استان آذربایجان غربی به قشر جوان و نوجوان به مناطق عملیاتی ومرزی چالدران اعزام شدند.
کد خبر: ۸۹۰۲۵۰۸
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در مراسم اعزام کاروان جانشین سپاه چالدران بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تاکید کرد و گفت : زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و امروزه بر تمامی ملت ایران اسلامی وظیفه است راه شهدا را ادامه دهندواز راه وروش خطیر آنان الگو بگیرند.

سرهنگ پاسدار احمد صادقی امنیت موجود در کشور را مرهون خون پاک شهدا دانست وافزود : امروزه ایران اسلامی در سایه خون پاک شهدا توانسته به یک کشور قدرتمند در جهان تبدیل شود و الگوی مقاومت برای جهانیان باشد.

فرماندار چالدران نیزدر این مراسم با اشاره بر نقش بی بدیل مردم علی الخصوص جوانان در به ثمر رسیدن انقلاب و پیروزی هشت سال دفاع مقدس گفت: تبیین و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت به نسل جوان در قالب اعزام کاروان های راهیان نور میسر است ودر شرایطی که متاسفانه ضد ارزش ها به ارزش تبدیل شده است، راهیان نور موثرترین کار فرهنگی در تربیت نسل جوان است.

کریم حسین زاده افزود: هدف از اعزام کاروان های راهیان نور به شمالغرب کشور، شناساندن شجاعت ها و ایثار گری های رزمندگان استان آذربایجان غربی به قشر جوان و نوجوان است واین اردوها باعث می شود تا نسل با گوشه ای ازتاریخ مقاومت مردم این مناطق در دوران دفاع مقدس آشنا شوند.

مسئول معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه چالدران در گفتگو با خبرگزاری بسیج در این مراسم گفت :این کاروان متشکل از بسیجیان سپاه این شهرستان با هدف تجدید بیعت با آرمانهای والای شهدا و آشنائی بیشتر با رشادتها و شجاعتها ی آنان که در جهت دفاع از مرزهای میهن اسلامی جان خویش را تقدیم کشور نموده اند به این مناطق عملیاتی اعزام شدند.

سروان پاسدار حیدر قلی نژاد افزود: با عنایات خداوند متعال و با حمایتهای به عمل آمده از سوی سپاه شهدای استان اردوی راهیان شمال غرب سپاه چالدران به دلیل داشتن ظرفیتهای بالای این شهرستان در مناطق عملیاتی و یادمان های شهدای موجود در این شهرستان برگزار شد.

وی ادامه داد:در این کاروان که متشکل از خواهران و برادران بود از مناطق عملیاتی و یادمانهای شهدای قره دره، محلملو، چخور کند، کرد کندی، یادمان شهدای گمنام، یادمان ۲۷ هزار شهید جنگ چالدران بازدید می نمایند ودر جریان اعزام این کاروان برنامه های مختلف فرهنگی و هنری نیز بر گزار می شود.

در این اردوی راهیان نور افزون بر ۷۰۰ نفر بسیجی می توانند از مناطق عملیاتی و یادمانهای موجود در این شهرستان بازدید نمایند.

ارسال نظرات