رئیس‌کل دادگستری استان لرستان گفت: گروه‌های اسلامی که الآن در منطقه دست به جنایت می‌زنند ظاهر دین را گرفته‌اند و دین را به‌عنوان وسیله استفاده می‌کنند تا به اهداف خود برسند، استفاده ابزاری از دین کار را به‌جای خطرناکی رسانده است.
کد خبر: ۸۹۰۲۶۱۸
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، جعفر بدری امروز در مراسم مرحله کشوری مسابقات قرآن زندانیان کشور که به میزبانی استان لرستان در دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد برگزار شد با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌ها قدمت 28 ساله دارد، اظهار داشت: لازم است این برنامه‌ها را توسعه دهیم و اطلاع‌رسانی کنیم تا دید مردم نسبت به کسانی که در زندان‌ها هستند مثبت باشد.

وی افزود: برخی از نوجوانان که در کانون‌های اصلاح و تربیت نگهداری می‌شوند قربانی برنامه‌های ما و قربانی شرایطی هستند که به آن‌ها تحمیل‌شده است، این‌ها در شرایطی بزرگ‌شده‌اند که به‌ناچار پایشان به زندان کشیده شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان لرستان عنوان کرد: باید برنامه‌های فرهنگی در زندان‌ها توسعه داده شود و سایر رشته‌های موردعلاقه زندانیان ارائه شود تا بتوانیم از استعدادهای زندانیان استفاده کنیم.

وی بیان کرد: اگر نمی‌توانیم از راه‌های دینی این افراد را علاقه‌مند کنیم باید از طریق علایقی که دارند موردتوجه قرار گیرند؛ توجه به مفاهیم قرآن و تدبر در معانی قرآن برای ما مهم‌تر است تا قرائت یا حفظ بنابراین باید معانی قرآنی را به هر شکلی که شده به این مدد جویان ارائه دهیم.

بدری تصریح کرد: برنامه‌های قرآنی در زندان‌ها بیشتر احساس می‌شود بنابراین باید در ایام تبلیغی حتماً زندان را جز برنامه‌ها قرارداد تا زندانیان از این برنامه‌ها برای اصلاح خود و تأثیرگذاری در زندگی‌شان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی است و باید اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: باید در معانی قرآن تدبر کنیم و مفاهیم قرآن را منتقل کنیم، نباید در کشوری که این‌همه مباحث دینی و نصایح است درعین‌حال آمار جرائم و پرونده‌ها بالا باشد که این نشان می‌دهد در انتقال مفاهیم و اهداف دین به مردم راه درستی انتخاب نکرده‌ایم.

رئیس‌کل دادگستری استان لرستان گفت: تصوری که الآن در بین مردم نسبت به عبادات و نماز است باید اصلاح شود چراکه این مفاهیم باید در رفتار افراد اثرگذار باشد؛ اگر مفاهیم دینی به‌درستی در رفتار انسان‌ها وجود داشته باشد معمولاً به دنبال جرم و جنایت نمی‌روند.

وی اظهار داشت: اغلب کسانی که در زندان‌ها هستند باارزش‌های دینی فاصله داشته‌اند، مباحث اقتصادی و فسادهایی که می‌بینیم و بعضی‌ها که دست در اختلاس داشتند ظاهر دین را گرفتند و مباحث دینی و قرآن در رفتارشان رسوخ نکرده و دین را به‌عنوان وسیله گرفتند.

بدری عنوان کرد: گروه‌های اسلامی که الآن در منطقه دست به جنایت می‌زنند ظاهر دین را گرفته‌اند و دین را به‌عنوان وسیله استفاده می‌کنند تا به اهداف خود برسند، استفاده ابزاری از دین کار را به‌جای خطرناکی رسانده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات