ضرورت نهادینه کردن اهداف قرآن در جامعه

اهداف قرآن به عنوان منشور زندگی به صورت کاربردی در بین همه افراد جامعه نهادینه شود.
کد خبر: ۸۹۰۲۶۳۲
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در دیدار با مدیرکل تبلیغ و ترویج فعالیت های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خلاء توصیه های قرآن کریم در بین برخی مردم و مسئولان دیده می شود و مادامی که کاربرد قرآن را در رفتار اجتماعی نبینیم جامعه در معرض آسیب های فراوان قرار دارد.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی اظهارداشت: مسئولان، فعالان و متولیان قرآنی زمینه توجه عملی به قرآن کریم را برای احاد مردم جامعه فراهم کنند.
  مدیرکل تبلیغ و ترویج فعالیت های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سند راهبردی توسعه فعالیتهای تبلیغی و ترویجی قرآن کشور تدوین شد گفت: اهداف بزرگ فرهنگی و راهبردهای کلان با تکیه بر ظرفیت های موجود مورد تاکید قرار گرفته است.
امیرنیا، به ترویج فعالیت های قرآنی برای تغییر در سبک زندگی مردم اشاره کرد و افزود: به این منظور دولت حمایتهای خود را از این فعالیتها افزایش می دهد .
مدیرکل تبلیغ و ترویج فعالیت های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به برگزاری هفته قرآن کریم در استان تاکید کرد و گفت: تاکنون در 13 استان کشور هفته قرآن کریم برگزار شده است.

امیرنیا اذعان داشت: زبان هنر موثرترین عامل انتقال در فرهنگ قرآنی است بنابراین هنرمندان می توانند در پیشبرد اهداف سند راهبردی قرآن کریم برای اتحاد بیشتر مسلمانان تاثیر گذار باشند.
وی گفت: جشنواره آیات قرآنی، برگزاری محافل متعدد قرآنی، گسترش محصولات قرآنی، جشن رمضان و هفته های قرآنی از عمده فعالیت های قرآنی در کشور است.

ستار هدایتخواه از اساتید دانشگاهی در نشست شورای فرهنگ عمومی قرآن گفت: وقتی قرآن مجید مبنای زندگی دنیا و آخرت و قوانین قرار گرفته است اهتمام برای ترویج اهداف نورانی آن وظیفه ای بزرگ است.

وی افزود:  با تدابیر کاربردی زمینه بالا بردن فهم سطوح مختلف جامعه را از قرآن بالا برد بنابراین حمایت از حرکت مردمی برای راه اندازی موسسات و کانون های قرآن آموزی را مهم توصیف کرد.
ویگفت: متولیان توزیع اعتبارات در کشور باید همه موسسات موجود قرآنی را حمایت کنند.
 
در این نشست محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار هم گفت: باید زمینه را برای توجه به قرآن در سطوح مختلف آموزشی فراهم کرد.
دهبانی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم از آمادگی استان برای برپایی با شکوه هفته ی قرآنی خبر داد .
در این نشست اعضا در باره ی چگونگی تحقق اهداف این شورا گفتگو کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار