کد خبر: ۸۹۰۲۶۴۲
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمدگفت: برای نخستین بار پرتال کودک با هدف ارائه محتوای مناسب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان راه‌اندازی شد.

گرجی‌زاده به شاخه‌های فعالیت کانون پرورش فکری در مراکز مختلف استان اشاره کرد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در سه شاخه فرهنگی، هنری و ادبی در قالب جشنواره، قصه‌گویی، شعرخوانی، سفالگری، کتابخوانی، داستان‌نویسی بازی‌های بومی و محلی فعالیت دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد تعداد مراکز موجود در استان را ۱۸ مرکز فرهنگی و هنری بیان کرد و یادآور شد: ۱۱ مرکز از این تعداد ثابت، پنج مرکز سیار و دو مرکز پستی هستند.

گرجی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مرکز فراگیر برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه، کتابخانه سیار روستایی، سینمای کودک، کانون زبان و کتابخانه سیار شهری در استان را از مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های کانون پرورش فکری استان علاوه بر فعالیت‌های مختلفی مانند شرکت در مسابقات و جشنواره‌های متعدد عنوان کرد.

وی کسب مقام‌های برتر در جشنواره‌ها و مسابقات مختلف توسط کانون پرورشی استان را نشانه فعالیت موثر کانون پرورش فکری استان دانست و گفت: هفته گذشته این اداره کل به عنوان دستگاه برتر استان در جشنواره کتابخوانی رضوی انتخاب و معرفی شد.

این مسوول ساخت و راه‌اندازی مراکز فرهنگی و هنری در مرکز و دیگر شهرستان‌های استان را از اقدامات مهم مسوولان کانون پرورش فکری عنوان کرد و بیان داشت: با تلاش‌های صورت گرفته در تمامی شهرستان‌های استان بجز سوق و چرام مرکز فرهنگی و هنری داریم.

گرجی‌زاده با بیان اینکه دو شهر سوق و چرام فاقد مرکز فرهنگی و هنری هستند بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده زمین محل احداث این مراکز در چرام و سوق به ترتیب با متراژ یک هزار و ۷۰۰ متر مربع مشخص شده و بزودی عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود به گونه‌ای که امسال برای مرکز سوق ۵۰ میلیون تومان اعتبار گذاشتیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی «پرتال کودک» در استان را از اقدامات مهم و مورد توجه بیان کرد و گفت: این پرتال با هدف ارائه محتوای مناسب و مورد نیاز کودکان و نوجوانان به نشانی اینترنتی www.koodak24.ir راه‌اندازی شده است.

ارسال نظرات