سازمان بسیج مساجد و اماکن متبرکه به مناسبت فرارسیدن روز جهانی مسجد بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۸۹۰۲۷۸۷
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سازمان بسیج مساجد و اماکن متبرکه به مناسبت فرارسیدن روز جهانی مسجد بیانیه‌ای صادر کرد که در ادامه متن آن را می‌خوانید.

«إِنَّ الَّذینَ کَفَروا وَیَصُدّونَ عَن سَبیلِ اللَّهِ وَالمَسجِدِ الحَرامِ الَّذی جَعَلناهُ لِلنّاسِ سَواءً العاکِفُ فیهِ وَالبادِ  وَمَن یُرِد فیهِ بِإِلحادٍ بِظُلمٍ نُذِقهُ مِن عَذابٍ أَلیمٍ»

«بسم الله الرحمن الرحیم»

تشکیل و آبادانی مساجد از صدر اسلام مورد تأکید حضرت نبی اکرم(صلوات الله علیه) و ائمه اطهار(علیهم السلام) بوده و همیشه مساجد مرکز ثقل تحولات فکری، سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی جامعه اسلامی به شمار می‎روند.

با بهره‌مندی از همین ظرفیت عظیم معنوی و اجتماعی مساجد، انقلاب شکوهمند اسلامی در دهه پنجاه و بیداری اسلامی در سال‌های اخیر به ثمر رسید و اکنون نیز شاهدیم رزمندگان مسلمان جبهه مقاومت و مدافعین حرم در بستر همین مساجد تربیت و رشد کرده‎اند.

در این میان متأسفانه پس از گذشت سالیان متمادی، مسجد الحرام و مسجد الاقصی به عنوان دو مسجد محوری و ارزشمند جهان اسلام در چنگال و محاصره ظلم و جهل قرار گرفته‎ و امت اسلامی از پرتو نورانی آن به گونه‎ای اکمل محروم مانده‎اند.

لذا، بر یکایک مؤمنین و امت اسلامی واجب است تا تحقق تمدن اسلامی و استقرار جامعه مهدوی از هر اقدامی در راستای بازگشت عظمت مسجد الحرام در سرزمین وحی که در اِشغال آل سعودِ منحوس و آزادی قدس شریف و مسجد الاقصی در سرزمین انبیاء که در سیطره یهودیان خبیث است، فروگذار نباشند.

سازمان بسیجِ مساجد و اماکن متبرکه، ضمن گرامیداشت هفته جهانی مساجد که یادآور حادثه اسفناک آتش سوزی مسجد الاقصی به عنوان قبله نخست مسلمین توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی در سی‌ام مرداد ماه 1347(21 آگوست 1969 میلادی) است، از تمامی امت اسلامی به ویژه بسیجیان مخلص و نمازگزارانِ دلسوز امت اسلامی تقاضا دارد تا با ارج نهادن به جایگاه رفیع مسجد، با تمامی توان، ایده‎ها و برنامه‎های خود را در راستای نیل مساجد به طراز مورد نظر اسلام عزیز کوشا باشند.

همچنین از تمام ظرفیت‎های مکانی، معنوی و اجتماعی آن برای ترویج تفکر ناب اسلامی و سیره معصومین(علیهم‎السلام) براساس رهنمودهای امام راحل(قدس سره) و رهبر معظم انقلاب بهره جویند و رازِ پیروزی نهایی جبهه حق و مقاومت در مقابل شجره خبیثه و خط باطل و تجلی خورشید دوازدهم را تنها در اتکاء به فرهنگ اسلامی در بستر مساجد اسلامی همراه با روحیه انقلابی و ولایی بدانند.

سازمان بسیج مساجد و اماکن متبرکه، مرداد ماه 1396مطابق با ذی القعده 1438 هجری قمری

ارسال نظرات