برگزاری جلسه شورای روشنگری شهرستان مریوان

به همت معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه مریوان جلسه شورای روشنگری (جهاد فرهنگی) شهرستان با حضور فرمانده سپاه و اعضای شورا در سالن فرماندهی سپاه این شهر برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۰۲۸۲۴
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴


به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  به همت معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه مریوان جلسه شورای روشنگری (جهاد فرهنگی) شهرستان با حضور فرمانده سپاه و اعضای شورا در سالن فرماندهی سپاه این شهر برگزار گردید.

 

سرهنگ منصور لطیفی دبیر جلسه گفت: بزرگداشت ماموستا ملا باقر بالک معروف به مدرس کردستانی از برنامه های شاخص بومی محلی شهرستانی است که قرار است امسال توسط سپاه شهرستان برگزار شود تا شخصیت این عالم فرهیخته کرد در جامعه بیشتر شناسانده شود.

 

در ادامه این جلسه فرمانده سپاه شهرستان مریوان سرهنگ شکیبا سلیمی بر نحوه اجرای درست و تآثیرگذار برنامه های بومی محلی تأکید کرد.

 

وی افزود: سعی شود از برنامه های تازه و با رویکرد ارزشی در جهت اعتلای فرهنگ بومی محلی و ایثارگری در تفرجگاه ها به ویژه تفرجگاه زریوار استفاده کرد.

 

سرهنگ سلیمی عنوان کرد: بحث مستند سازی و آگاه سازی و اطلاع رسانی جامعه در فضای مجازی امروز از اهمیت بالایی برخوردار است که باید به آن توجه ویژه شود.

 

وی در ادامه به آسیب شناسی تئاتر خیابانی مریوان اشاره کرد و گفت: متأسفانه تئاتر خیابانی امروز به جای غنی شدن فرهنگ عمومی به معضلی بزرگ در شهرستان تبدیل شده است .

 

در ادامه پس از بررسی مسائل فرهنگی مقرر شد در جهت روشنگری مردم محلات شدیداً آلوده بویژه اقناع آنها در خصوص معضلات اجتماعی مثل شرب خمر برای مردم توسط روحانیون و متخصصین بررسی و با مشخص کردن مصادیق برای مردم اقدام شود.

 

مقرر شد با مجمع بسیج شهرستان بررسی شود تا با هماهنگ کردن و هدایت اقشار مختلف در جهت کمک به اجرای برنامه های موثر توسط اقشار مختلف مردم اقدام شود.

 

مقرر شد از برنامه های با جذابیت عی الخصوص برای جوانان و نوجوانان بهره گیری شود و در تدوین و اجرای آنها و به روز بودن برنامه ها اقدام شود.

 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار