خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: فضای مجازی با همه تهدید ها و فرصتهایی که دارد می تواند در پیشگیری از وقوع جرم بسیار کارساز باشد لذا بهتر است از رسانه های مکتوب، مجازی بیشتر استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۹۰۲۸۲۶
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، جمال انصاری روز سه شنبه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین که در سالن جلسات دادگستری قزوین برگزار شد اظهار کرد: باید رفتارهای خودکنترلی را بیاموزیم و دستگاه های اجرایی را برای هماهنگی در برنامه های پیشبینی  شده در کاهش جرم ترغیب نماییم تا در برنامه ها مشارکت جدی تری داشته باشند.

وی بیان کرد: وضیفه هیچ دستگاهی در مواجهه با جرم با دستگاه قضا برابری نمی کند، به همین منظور از سایر دستگاهها انتظار داریم با نگاه آموزشی، مهارتی، پیشگیرانه به ما کمک کنند تا اهدافمان به نتیجه برسد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در سال گذشته همکاری همه دستگاههای اجرایی و رسانه ها در اجرای برنامه های ابلاغی بسیار خوب بوده و باید در سال جاری نیز این همکاری ها بیشتر شود.

انصاری تصریح کرد: بر اساس اسناد بالادستی موضوع پیشگیری در ردیف وظایف همه دستگاههای اجرایی است و و باید برای نهادینه کردن امر پیشگیری از همه امکانات و ظرفیت های خود بخوبی استفاده کنیم و در برنامه های هماهنگ به نتیجه برسیم.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی در راستای ماموریت سخت برخوردی باید ساماندهی پیشگیری را نیز بخوبی انجام دهد لذا امیدواریم در جلسات تخصصی شورای پیشگیری با ایده های تخصصی ما را در کارها کمک کنید.

انصاری یادآورشد: تدوین برنامه ها در کارگروههای تخصصی صورت می گیرد که باید به برنامه عملیاتی تبدیل شود که در این راستا دستگاه قضایی در محور تدوین و تهیه برنامه ها و دستگاههای اجرایی محور اجرا باشند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: منظور ما از پیشگیری فقط موضوع ممانعت از جرم نیست بلکه یک هدف آرمانی است تا با مهارت افزایی بتوانیم از جرم، تخلف پیشگیری کنیم.

رفتارهای خودکنترلی را بیاموزیم

وی اضافه کرد: آموزش رفتارهای خودکنترلی باید جدی گرفته شود و هر دستگاه ضمن آشنایی با رسالت و وظایف خود بتواند در کاهش آسیبهای اجتماعی موثر باشد.

انصاری گفت: برنامه های پیشگیری باید بر اساس اعتقاد، اهتمام، اصرار، استمرار، پایش و نظارت مورد توجه جدی قرار گیرد تا به نتیجه برسیم که در این راه انعطاف سازمانها، همراهی موثر و مستمر ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآورشد: از سازمانها و ادارات انتظار داریم حوزه پیشگیری را در اولویت برنامه ها قرار دهند.

وی اضافه کرد: فضای مجازی با همه تهدید ها و فرصتهایی که دارد می تواند در پیشگیری از وقوع جرم بسیار کارساز باشد لذا بهتر است از رسانه های مکتوب، مجازی بیشتر استفاده کنیم.

انصاری در پایان اذعان کرد: تشکل های صنفی و مردمی ظرفیت بسیار خوبی در پیشگیری از جرم دارند که این توانمندی نیز نباید مورد فراموشی قرار گیرد.

1004/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها