حاج حیدر توکلی :

تامین جهیزیه نوعروسان توسط گروهی از مداحان

حیدر توکلی مداح اهل بیت گفت: صله مداحی شب های محرم امسال برای تهیه جهیزیه نو عروسان صرف خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۰۲۸۵۹
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
حاج حیدر توکلی مداح اهل بیت در خصوص طرح تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند، به واسطه مداحان اهل بیت علیهم السلام بیان داشت: جرقه این طرح در جمع دوستان مداح مطرح شد که بر طبق آن با اطلاع رسانی که صورت گرفته و هم چنان ادامه دارد، هیأت هایی که برای برپایی عزای اباعبدالله نیاز به مداح دارند درخواست خود را اعلام می کنند تا گروه سیره ستایشگران اهل‌بیت با توجه به نیاز هیات‌ها و توان و تخصص مادحین ِداوطلب،  اقدامات لازم در خصوص اعزام مداح را به محفل‌های عزاداری انجام دهد.
وی بیان داشت: برای سیزده شب اول محرم، هر مداح داوطلب بسته به میزان وقتی که برایش امکان دارد آمادگی خود را برای مداحی در هیأتی که از سوی گروه سیره ستایشگران اهل بیت (ع)  معرفی می شود اعلام می کند. همچنین با هماهنگی بین گروه و هیئت‌های متقاضی ، اقلام مورد نیاز یک جهیزیه ی مناسب تهیه و در اختیار زوج های واجد شرایط قرار می گیرد.
حاج حیدر توکلی با بیان این‌که یکی‌از اهداف گروه سیره ستایشگران اهل بیت (ع) ترویج فرهنگ ازدواج آسان و حمایت از خانواده‌های نیازمند است، تصریح کرد: امید است در این محرم جهیزیه مناسب برای  نوعروسان تأمین گردد.
وی محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان را یکی‌از رسالت‌های دوستداران اهل بیت (ع) دانست و افزود: فرهنگ ازدواج آسان و  سبک زندگی اسلامی باید در جامعه نهادینه شود.
وی افزود: با توجه به اینکه فقر و عدم امکان تهیه جهیزیه برای خانواده‌های نیازمند، سبب شده که امر مقدس ازدواجِ جوانان را به تأخیر بیاندازند و این امر به معنای انفعال در عرصه جنگ نرم و قبول شکست در مقابل تهاجم فرهنگی است، می‌طلبد که به هر نحو ممکن در این راه کوتاهی نکنیم.
ایشان هدف از این امر را، سازماندهی کمک‌های مردمی برای کمک به امر خیر و خداپسندانه ازدواج برشمرد و تاکید کرد: همه ما چه به صورت فردی و چه به صورت سازمانی مسئول هستیم در حد توان و وسع خود به صورت کمک های اختیاری و ارادی موانع پیش روی زوج‌های جوان را برای آغاز یک زندگی مشترک برداریم و یا آنها را به حداقل برسانیم و تأمین جهیزیه، یکی از مهمترین موانع شروع زندگی مشترک است.
حال قصد داریم با مداحان جوان خود که میانگین گروه سنی 30 سال را دارا هستند، این طرح را در مرحله نخست در پایتخت اجرا کنیم. امیدواریم آتش به اختیار ما در این عرصه راهگشای فردایی روشن برای جوانان ما باشد.
ارسال نظرات