به همت بسیج مهندسین کشاورزی سپاه روح‌الله؛

کارگاه آموزشی اسانس‌گیری گیاهان دارویی در اراک برگزار می‌شود

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: کارگاه آموزشی اسانس‌گیری گیاهان دارویی ارمزو در اراک از ساعت 17:30 در کانون بسیج برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۲۸۶۶
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲

شاملو مسئول بسیج مهندسین کشاورزی سپاه روح‌الله استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ از برگزاری کارگاه آموزشی اسانس‌گیری گیاهان دارویی در اراک خبر داد و گفت: پس از برگزاری این کارگاه آموزشی در شهرستان دلیجان اقدام به برگزاری این کارگاه آموزشی با حضور علاقه‌مندان در شهرستان اراک کردیم.

وی افزود: این کارگاه آموزشی امروز ساعت 17:30 در کانون بسیج شهرستان اراک و با حضور دکتر زینعلی عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی با ارائه گواهی نامه معتبر از سازمان فنی و حرفه ای برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: باتوجه به کم‌آبی و ظرفیت درخور توجه استان در حوزه گیاهان دارویی تصمیم به برگزاری کارگاه‌های آموزشی کشت گیاهان دارویی و اسانس گیری این گیاهان گرفتیم که تاکنون کارگاه آموزشی کشت گیاهان دارویی در شهرستان های اراک، خنداب، فراهان و شازند برگزار شده است.

شاملو در ادامه با بیان اینکه حضور برای عموم در این کارگاه‌ها آزاد است، گفت: باتوجه به اینکه نزدیک به 1300 گونه گیاهی در استان باتوجه به شرایط اقلیمی پرورش پیدا می‌کند که از این تعداد 300 گونه در صنعت دارو کاربرد دارد بنابراین باتوجه به شعار سال که "اقتصادمقاومتی و تولید و اشتغال" نامگذاری شده با ترویج و توسعه تولید و پرورش گیاهان دارویی ضمن جلوگیری از خروج ارز در بخش دارویی می توان فرصت های شغلی بسیاری را در این بخش ایجاد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات