شهریاری در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد؛
نماینده دشتی و تنگستان در مجلس با بیان اینکه «کرباسیان» اولین کسی بود که دروازه ورود دلارهای غیرنفتی به کشور را باز کرد، گفت: وزیر پیشنهادی اقتصاد، سیاسی‌کاری ندارد و این امری ضروری برای اقتصاد کشور ماست.
کد خبر: ۸۹۰۲۹۰۴
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از فارس، سیدکمال الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) طی سخنانی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد، اظهار داشت: صحبت‌هایی که می‌خواهم درباره آقای کرباسیان مطرح کنم، حاصل 25 سال شناخت مستقیم بنده از وی در حوزه عمل، تجربه و کار است، چرا که بنده از دوره سوم مجلس شورای اسلامی توفیق داشتم با رئیس‌جمهور، معاون اول و تعدادی از وزرا همکاری داشته باشم، به همین دلیل عرایضم براساس شناخت مستقیم از آقای کرباسیان است.

وی افزود: معاونت قوانین مجلس زحمت بسیار خوبی کشیده و گزارش کارشناسی درباره تطبیق برنامه‌های وزرای پیشنهادی با وظایف قانونی وزارتخانه‌ها اسناد بالادستی منتشر کرده است؛ 18 صفحه به برنامه‌ها و خط مشی‌ها و استراتژی‌های آقای کرباسیان اختصاص داده شده است و کمترین انحراف در این گزارش مربوط به خط مشی‌ها و برنامه‌های آقای کرباسیان است.

شهریاری تصریح کرد: این موضوع به آن معناست که آقای کرباسیان در ارائه برنامه از خودش چیزی خلق نکرده است، دستگاه‌های اجرایی مجری قوانین هستند و برنامه آقای کرباسیان در واقع همان سند چشم‌انداز بیست ساله، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، برنامه‌های پنجم و ششم توسعه و بودجه‌های سالانه است. قرار نیست چیزی خارج از مصوبات مجلس شورای اسلامی در برنامه‌های آقای کرباسیان گنجانده شود.

نماینده دشتی و تنگستان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: آقای کرباسیان از سال 60 در دولت شهید رجایی قائم مقام معاونت سازمان برنامه و بودجه بودند، او در دولت‌های مختلف، دولت‌های چپ، راست، اصلاحات، سازندگی و اعتدال کار کرده است که نشان می‌دهد آقای کرباسیان بدون هیچ‌گونه وابستگی به فرقه، جناح، حزب و یا داشتن خط سیاسی، فقط کار کرده و حاشیه نداشته است.

وی اضافه کرد: مخالفان وزیر پیشنهادی اقتصاد یک نکته درباره عملکرد و گذشته آقای کرباسیان را مورد اشاره قرار ندادند، آقای کرباسیان سیاسی‌کاری نداشته و این موضوع یک ضرورت برای اقتصاد کشور ماست، چرا که اقتصاد ما گاهی گرفتار سیاست می‌شود و هر وقت اقتصاد سیاست‌زده شد، ما دچار آسیب می‌شویم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آقای کرباسیان در دوران خدمت سی ساله‌شان در وزارتخانه‌های نفت، بازرگانی، صنایع سنگین و اقتصاد حضور داشتند و از آنجایی که تنها در یک وزارتخانه نبودند، فردی جامع‌الاطراف هستند. آقای کرباسیان اولین کسی بود که دروازه ورود دلارهای غیرنفتی را به کشور باز کرد.
ارسال نظرات