خبرهای داغ:
جوان نخبه نهبندانی گفت: كار تا جايي كه دست جوان هاي انقلابي بوده پيشرفت كرده. امروز ما همه آتش به اختياريم. جوان مومن و انقلابي بايد فكر بزرگي داشته باشد به خودش اعتماد كند و گوش به فرمان رهبرش باشد.
کد خبر: ۸۹۰۲۹۲۹
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، به همراه مسئول روابط عمومی سپاه شهرستان نهبندان با آقای کوهی نژاد نخبه علمی نهبندان دیدار کردیم.

 
علیرضا کوهی نژاد  با کسب عنوان دیپلم افتخار فدراسیون جهانی مخترعین از بین 3 هزار و 230 نفر مخترع از 25 استان کشور برگ افتخار دیگری را از دوران جوانی خود ورق زد.
 
کسب دیپلم افتخار فدراسیون جهانی مخترعین توسط جوان نخبه نهبندانی 
 

ضمن این دیدار با نخبه علمی شهرستان، از اهم فعالیت ها و کسب مقامات داخلی و خارجی او آشنا شدیم و برای شناخت بیشتر این جوان موفق به گفتگوی اختصاصی با وی پرداختیم.

خبرنگار بسیج: ضمن معرفی خودتان به اهم فعالیت ها و اقدامات حائز رتبه خود اشاره بفرمایید؟

 

نخبه بسیجی:

اینجانب علیرضا کوهی نژاد متولد خرداد ماه سال1378در شهرستان نهبندان هستم.

کسب دیپلم افتخار علمی جوان نخبه نهبندانی در مسابقات کشور 
 

در دبستان جرقه هایی برای فعالیت های علمی در من بوجود آمد. از 10سالگی رباتیک و فعالیت در زمینه اختراعات را شروع کردم.

در 14 سالگی تدریس رباتیک و راکت های آبی را به طور رسمی شروع کردم و در 16سالگی به طور تخصصی به تدریس ادامه دادم.

از 10سالگی اختراع کردن و ایده پردازی را اصل کار خودم قرار دادم.

با توجه به فعالیتی که در زمینه اختراعات داشتم در 16سالگی برای اولین بار جلسه ی ایده پردازی و اختراع را برگزار کردم و توانستم مشاور، طراح و راهنمای دانش آموزان در این زمینه باشم.

درسال تحصیلی 93ـ 92 تدریس را در پژوهشسرای ابن سینا شروع کردم و در دو مبحث رباتیک و راکت های آبی در سال تحصیلی 94 ـ 93 تدریس را در مباحث رباتیک، راکت های آبی ، آموزش ساخت مدارات الکترونیکی، کالس های خالقیت، کالس علم در مراکز مختلف از جمله پژوهشسرا، موسسات آموزشی و مرکز رشد شروع کردم.

کسب دیپلم افتخار علمی جوان نخبه نهبندانی در مسابقات کشور

این جوان نخبه بسیجی افزود: در تابستان 94تدریس تخصصی رباتیک(جنگجو و تعقیب خط) در سال 94در جشنواره خوارزمی 4طرح از اختراعاتم موفق به راهیابی به مرحله کشوری شد و یک طرح منتخب کشوری شد.

وی با اشاره به مهمترین مقامات کسب کرده اظهارداشت: درسال 95 درجشنواره خوارزمی موفق به کسب رتبه 6 کشوری شدم.

کسب دیپلم افتخار اختراعات و ابتکارات از فدراسیون جهانی اختراعات در سال 96، مدرک id corp مالزی درسال 96، رتبه اول سمینار علمی رشته عمران، راه سازی و کسب رتبه سوم سمینار علمی زیست در دومین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا را نیز در پرونده دارم.

کسب دیپلم افتخار علمی جوان نخبه نهبندانی در مسابقات کشور 
 

در همان 16 سالگی علاوه بر کارگاه های آموزشی ایده پردازی و اختراع کارگاه های هدف ، خالقیت و درس با نگاه متفاوت را در شرق کشور برگزار کرده ام. برپایی کلاس های علم یکی دیگر از فعالیت های اینجانب است.

خبرنگار بسیج: شاخصه های یک جوان مومن و انقلابی چیست؟

كشور ما چند سالي هست تحريم شده اما با وجود همين مسائل توانستيم در زمينه پهباد و صنايع موشكي و ... پيشرفت چشم گيري داشته باشيم . سال هاي گذشته جوانان كشور ما توا نستند پهباد پيشرفته امريكايي را در ايران به زمين بياورند و ظرف مدت كمي يک نمونه از آن را ساختند.

بدون دستيابي به نمونه توانستيم سانترفيوژ بسازيم.

كار تا جايي كه دست جوان هاي انقلابي بوده پيشرفت كرده چون اين جوان ها به خودشان اعتماد دارند و منتظر امر رهبرشان هستند.

امروز ما همه آتش به اختياريم... و همه سعي در آباداني ميهن عزيزمان دارم. جوان مومن و انقلابي بايد فكر بزرگي داشته باشد به خودش اعتماد كند و گوش به فرمان رهبرش باشد.

چه عواملی موجب حفظ و رشد جوانان نخبه در کشور می شود؟

سرمايه گذاري روي جوانان نخبه، استفاده از فكر و توانايي هایشان براي آبادي ايران اسلامی مطمئنا جوانان نخبه با زحمت و تلاش به اينجا رسيدند و اينكه تلاششان ناديده گرفته شود باعث رنجش خاطر اين عزيزان ميشود.

 كار تا جايي كه دست جوان هاي انقلابي بوده پيشرفت كرده

خبرنگار بسیج: چه برنامه ای برای آینده دارید؟

کوهی نژاد ادامه داد: از زمانی که تدریس را شروع کرده ام به روانشناسی نیز پرداخته ام و در روانشناسی اصل کار خود را بر دو موضوع مدل ذهنی افراد و تسلط بر خود متمرکز کرده ام.

در حال حاضر 62 ایده و 14طرح ساخته شده دارم و هیچکدام را ثبت نکرده ام و بر مهارت های کامپیوتر و شبکه مسلط هستم و کاربر حرفه ای شبکه هستم.

زندگینامه اینجانب از 14سالگی، به طور خلاصه می توان به قسمت های زیر اشاره کرد:

مدرس رباتیک و راکت های آبی

مخترع ، ایده پرداز صاحب 62 ایده و 24 طرح ساخته شده

محقق و پژوهشگر در روانشناسی تحقیق و بررسی دو مبحث مدل ذهنی و تسلط برخود

مشاور و راهنمای ثبت اختراع (مشاور تجاری سازی اختراع)

طراح و مشاور ساخت و تولید

کاربر حرفه ای شبکه و کامپیوتر

برگزار کننده کالس های علم و کارگاه های آموزشی ایده پردازی، اختراع، خالقیت، هدف و هدف گذاری، موفقیت، درس با نگاه متفاوت و...

 
 
 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها