پس از ۱۵ ماه تلاش بی‌وقفه و با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان؛
با رونمایی از فیروزه طرح های عمرانی و مهم‌ترین زیرساخت فرهنگی شمالغرب کشور، ارزشمندترین رکورد عمرانی در تاریخ توسعه و عمران کلان‌شهر تبریز، به ثبت رسید.
کد خبر: ۸۹۰۲۹۳۴
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، با حضور شهردار تبریز، رئیس شورای اسلامی شهر، جمعی از چهره‌های فرهنگی و با استقبال چشمگیر شهروندان، پروژه عظیم مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز، پس از تنها ۱۵ ماه تلاش بی‌وقفه با هزینه ای بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان توسط شهرداری تبریز، رونمایی و در آستانه بهره‌برداری فرهنگی و هنری قرار گرفت.

 

مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز، در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و زیر بنای ۲۰ هزار  متر مربع، طراحی و اجرا شده است.

سالن همایش اصلی با گنجایش۱۵۰۰ نفر، سالن همایش دوم به گنجایش ۵۰۰ نفر، سالن‌های جانبی، پارکینگ‌های اصلی و فرعی، فضاهای رفاهی و خدماتی، کلاس‌های آموزشی و  مجموعه پله‌های برقی و آسانسورها، از بخش های عمده پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز است.

 

تمهیدات فنی، تجهیزاتی، رفاهی و ترافیکی و همچنین ابعاد زیباشناسانه مرکز همایش‌های بین‌‌المللی تبریز موجب شده، این مرکز از حیث شاخص توسعه و شهرسازی، در نوبه خود کم‌نظیر باشد.

به گفته متخصصان عمرانی، تجربه پروژه‌های عمرانی در شهرهای مختلف کشور نشان می‌دهد اجرای پروژه‌ای با کیفیت و حجم عملیاتی مرکز همایش‌ها، به طور متوسط پنج‌سال و‌نیم به طول می‌انجامد؛ اما مرکز همایش‌های تبریز، علی‌رغم همزمانی با زمستان سال گذشته و شرایط دشوار فعالیت عمرانی در شهرک خاوران، ظرف ۱۴ ماه تکمیل شده است. 
 

این رکورد ارزشمند در حالی رقم خورده که پروژه، به طور مستمر، در معرض بازدید گروه‌های فنی و کارشناسی قرار داشته و کیفیت، استحکام و زیبایی آن، مورد تحسین و تائید متخصصان امر قرار گرفته‌است.

رفع نیاز زیرساختی شهر در حوزه فرهنگ و هنر، بهره‌گیری از مصالح ساختمانی بومی صنعت ساخت‌وساز، اجرای پروژه بدون برخورداری از اعتبارات ملی و دولتی و همچنین نقش‌آفرینی در دورنمای اجتماعی شهرک تازه‌تاسیس خاوران، از ویژگی‌های مهم این پروژه کم‌نظیر است.

 
ارسال نظرات