رضازاده در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه؛
نماینده گفت: ظریف را اهل ابتکارات نو می‌دانیم و ما کسی را صالح‌تر از او برای اداره دستگاه دیپلماسی نمی‌شناسیم.
کد خبر: ۸۹۰۲۹۶۰
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین رضازاده نماینده کازرون در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی امور خارجه، اظهار داشت: مدتها مذاکره با نمایندگان کشورهایی که سابقه استعمار دارند کاری دشوار است.

وی افزود: ظریف همواره از رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه سیاست خارجی استفاده کرده و تدین، شجاعت، ایستادگی، دلسوزی و انقلابی بودن از نقاط قوت وی است.

نماینده کازرون ادامه داد: برای اینکه عملکرد ظریف در دولت یازدهم را بهتر ارزیابی کنیم باید تصویری از وضعیت سیاست خارجی و روابط خارجی قبل از روی کار امدن دولت یازدهم را ترسیم کنیم.

رضازاده  بیان داشت: در سال 92 دولت سکان اداره کشور را به دست گرفت و باید راهکارهایی برای بهبود وضعیت دو جانبه و منطقه ای کشور اتخاذ می‌کرد انجام این رسالت با حضور ظریف انجام شد.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: از دستاوردهای حوزه دیپلماسی می‌توان به خروج ایران از فصل هفت منشور ملل متحد، ازادی اموال بلوکه شده ایران، بازشددن فضای بین المللی ایران، ایجاد فضای مطلوب سرمایه گذاری خارجی و... اشاره کرد همچنین وزارت خار جه توانست موانع اقتصادی ایران را رفع کند.

وی افزود: ظریف را اهل ابتکارات نو می‌دانیم که نخستین زن را سخنگوی وزارت امور خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران انتخاب کرد؛ این وزیر پیشنهادی در تلاش است تا رویکرد اقتصادی را در کنار رویکرد سیاسی در دستگاه دیپلماسی تقویت کند ما کسی را صالح‌تر از او برای اداره دستگاه دیپلماسی نمی‌شناسیم.
ارسال نظرات