مسئول دفتر نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان:

انتخاب راه شهادت نشان از عشق به ولایت دارد/ صداقت و انصاف لازمه کار خبرنگاری

مسئول دفتر نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: چیزی که سبب شده شهدا راه نورانی و پر افتخار را انتخاب کنند، عشق به اهل بیت(ع) و خداوند بزرگ است که این عشق سرمایه بزرگی است .
کد خبر: ۸۹۰۳۰۲۷
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان، حجت‌الاسلام شمس‌الله جلیلیان، مسئول دفتر نمایندگی ولیفقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان ، صبح امروزدر کارگاه علمی آموزشی و توجیهی مسئولین روابط عمومی نواحی و خبرنگاران افتخاری بسیج استان لرستان که در مسجد پادگان امام حسین( ع) برگزار شد، با تاکید براینکه وظیفه خطیر و سنگینی به عهده اصحاب رسانه است ؛ اظهار داشت: در شرایط کنونی که دشمن چه در فصای مجازی و چه در فضای واقعی تلاش می کنند وظیفه ما نیز سنگین می شود.

ویبا اشاره به اتفاق اخیر و شهادت شهید محسن حججی افزود: فرهنگ شهادت، ایثار ، مقاومت و از خود گذشتگی همان کاری است که شهدا انجام میدهند، از همسر ، فرزند و جان در این راه می‌گذرند تا عشق به اهل بیت را به دست اورند.

مسئول دفتر نمایندگی ولیفقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان اهمیت حضور حضرت زینب در دل این افراد و دوست داشتن فرزندان حضرت زهرا(ع) اینقدر حایز اهمیت است که سبب می شوند از دنیا و تعلقات آن دل بکنند و جان خود را در طبق اخلاص قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه تفکر اینگونه افراد به نعمت بی بدیل ولایت بر می‌گردد، بیان کرد: سپاس گذاری و قدر شناسی از ولایت، خاص شیعیان است چرا که شناخت اهل بیت توسط شیعیان در حد عالی است بر این اساس کسی که امام زمان(عج) نشناسد مانند این است که در زمان جاهلیت از بین رفته است.

جلیلیان با اشاره به اینکه اگر به واقعه کربلا با نگاهی بلند بنگریم، متوجه می‌شویم کسی که در این زمینه حرکت کند هرگز نمی‌میرد، گفت: وقتی عمق قصیه را نگاه میکنیم، میبینیم که این افراد برنده هستند و بستگی دارد انسان با چه دیدی به قضایا نگاه کند چرا کهوقتی دید محدود باشد طور دیگری نگاه می کنداما با دید بلند متوجه می شویم شهدا زنده هستند.

وی با بیان اینکه عشق به اهل بیت و خدا مهم است، عنوان کرد: چیزی که سبب شده شهدا راه نورانی و پر افتخار را انتخاب کنند، عشق به اهل بیت(ع) و خداوند بزرگ است که این عشق سرمایه بزرگی است که به عینه در بین شیعیان به چشم میخورد.

مسئول دفتر نمایندگی ولیفقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه باید شاکر باشیم که در محل زندگی خود از نعمت ولایت بهره مند هستیم،گفت: هیچ نعمتی با این نعمت قابل مقایسه نیست و نمیتواند جایگزینی داشته باشد،چرا که تجسم این ولایت است که سربازی مقام معظم رهبری را در پی دارد.

وی افزود: چهار برنامه هست که جزء برنامه‌های عمومی هستند و این چهار برنامه شامل بعثت، غدیرخم، عاشورا و ظهور منجی است که در این چهار برنامه نقش و رسالت خبرنگاران بسیار مهم و حیاتی است کمااینکه اگر نقش خبررسانی حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در حادثه کربلا نبود این حادثه عظیم به فراموشی سپرده میشد و به اصطلاح «کربلا در کربلا میماند، اگر زینب نبود.»

جلیلیان عنوان کرد: در جنگ نیز نقش خبرنگاران بسیار مهم است و یک خبرنگار با حضور خودش در جبهه و انعکاس عملیات‌ها، نقش مهمی را ایفا می‌کند.


وی نقش اخلاص در کار خبرنگاری را بسیار مهم دانست و گفت: اخلاص به کار خبرنگار برکت میدهد کمااینکه صداقت نیز در کار خبرنگار باعث نشاط ایمانی و اعتماد مردم میشود، کمااینکه رسانه اگر صادق باشد میتواند اعتماد مردم را جلب کند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ابوالفضل(ع) لرستان اضافه کرد: از علائم صدق می‌توان به شجاعت و رشادت اشاره کرد که این دو از الزامات حرفه خبرنگاری است یک خبرنگار باید نقد خیرخواهانه داشته باشد که لازمه آن شجاعت است مسئولیت‌پذیری و امانت‌داری نیز بسیار مهم است.


وی گفت: داشتن انصاف هم باید مورد توجه اصحاب رسانه باشد در عرصه خبرنگاری انصاف لازم است چراکه صداقت و انصاف اگر باشد برکات فراوانی دارد. جلیلیان با بیان این‌که تداوم‌بخشی دوستی و محبت وظیفه خبرنگاران است، اظهارکرد: انتقادها باید منصفانه باشد چراکه اگر انصاف باشد محبت‌ها نیز بیشتر می‌شود اگر انصاف باشد کدورت‌ها رفع می‌شود دوستی‌ها افزایش می‌یابد عزت را زیاد می‌کند و باعث تداوم‌بخشی روابط سالم اجتماعی می‌شود.


وی صداقت و انصاف را محور کار خبرنگاری دانست و گفت: رمز و راز عزت ملت ایران گفتمان امام و انقلاب است لذا اصحاب رسانه در این زمینه نیز باید رسالت خود را مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام/


ارسال نظرات