معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان:

جمع‌آوری زکات از طرح‌های مهم اجرایی کمیته امداد در حوزه مشارکت‌های مردمی است

جمع‌آوری زکات از طرح‌های مهم اجرایی کمیته امداد در حوزه مشارکت‌های مردمی است که زمینه خدمت‌رسانی مؤثر به خانواده‌های تحت حمایت این نهاد را در بخش‌های مختلف فراهم می‌کند.
کد خبر: ۸۹۰۳۰۴۹
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان در گردهمایی معاونان توسعه مشارکت‌های مردمی و مسئولان زکات شهرستان‌ها با اشاره به اینکه افزایش مشارکت مردم در برنامه‌های محرومیت‌زدایی کمیته امداد از رویکردهای اصلی این نهاد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف است، گفت: طرح‌های مختلفی به‌منظور مشارکت خیران در برنامه‌های کمیته امداد در طول سال اجرا می‌شود .

رضا حسنلو بابیان اینکه با مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد زمینه خدمت‌رسانی اثربخش به خانواده‌های تحت حمایت این نهاد فراهم می‌شود، افزود: مشارکت خیران در برنامه‌های کمیته امداد موجب می‌شود منابع قابل‌توجهی برای ارائه خدمات مؤثر به جامعه هدف این نهاد تأمین شود.

وی اظهار داشت: در تلاش هستیم با توسعه شبکه‌ها و زنجیره‌های مردمی و تعامل اثربخش با مؤسسات خیریه و مساجد بسترهای موردنیاز برای مشارکت اقشار مختلف جامعه را در برنامه‌های محرومیت‌زدایی کمیته امداد فراهم کنیم .

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در ادامه به ظرفیت موجود در حوزه زکات برای بهره‌مندی جامعه هدف این نهاد اشاره و تصریح کرد: جمع‌آوری زکات از طرح‌های مهم اجرایی کمیته امداد در حوزه مشارکت‌های مردمی است که زمینه خدمت‌رسانی مؤثر به خانواده‌های تحت حمایت این نهاد را در بخش‌های مختلف فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد در حوزه جمع‌آوری زکات افزایش سهم نیازمندان از ظرفیت این واجب الهی است ، افزود : تلاش می‌کنیم با تبیین صحیح نیازهای جامعه هدف با رویکرد اقناعی زمینه بهره‌مندی بیشتر خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد را از ظرفیت بالای فریضه الهی زکات فراهم کنیم.

حسنلو از جمع‌آوری بیش از ۴۱ میلیارد ریال زکات در چهارماهه اول امسال در استان زنجان خبر داد و افزود: از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده در استان در چهارماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در حوزه کمک به نیازمندان و خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد هزینه شده است .

وی اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود میزان زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان در چهارماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۱ درصد افزایش داشته است .

حسنلو به برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری ۹۴ میلیارد ریال زکات در سال جاری در استان زنجان اشاره و خاطر نشان ساخت: طبق ارزیابی انجام‌شده برنامه پیش‌بینی‌شده کمیته امداد استان زنجان در حوزه جمع‌آوری زکات در چهارماهه اول سال جاری ۱۳۱ درصد محقق شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار