امروز خدمات کمیته امداد در بخش‌های مختلف باید بر اساس علم محوری و دانش گرایی به جامعه هدف ارائه شود تا اثربخشی لازم را در حوزه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۰۳۱۷۷
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گردهمایی معاونان مشارکت‌های مردمی و مسئولان زکات شهرستان‌های تابعه بر همدلی و تعامل بین بخشی برای خدمت‌رسانی مؤثر به جامعه هدف تأکید کرد.

هدایت صفری با اشاره به نام‌گذاری سال ، توانمندسازی به‌جای توان دهی را رویکرد مهم کمیته امداد استان در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف عنوان کرد و گفت: برای اثربخشی خدمات در حوزه توانمندسازی در بخش‌های مختلف در کمیته امداد داشتن تفکر سیستمی لازمه کار است.

وی با تأکید بر یادگیری فن‌ها و روش‌های جدید برای ارائه خدمات مؤثر به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، افزود: امروز خدمات کمیته امداد در بخش‌های مختلف باید بر اساس علم محوری و دانش گرایی به جامعه هدف ارائه شود تا اثربخشی لازم را در حوزه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت داشته باشد.

صفری بابیان اینکه بدون خلق دانش و ایجاد مهارت در کار توسعه و پیشرفت در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد در حوزه توانمندسازی اتفاق نمی‌افتد ، افزود : رویکرد امروز کمیته امداد به اشتراک گذاشتن دانش و مهارت در کار به‌منظور افزایش اثربخشی فعالیت‌ها در حوزه محرومیت‌زدایی و تبدیل نگاه‌های جزیره‌ای به نگاه‌های زنجیره‌ای برای افزایش کارکردهای این نهاد در خدمت‌رسانی به جامعه هدف است .

وی با اشاره به اینکه زمینه‌ساز کارآمدی خدمات کمیته امداد به جامعه هدف هم‌افزایی در بخش‌های مختلف و تعامل و همکاری‌های بین بخشی است ، افزود: رویکرد امروز کمیته امداد شناسایی نیازهای مختلف جامعه هدف و تلاش و فعالیت جهادی برای رفع مشکلات و نیازهای خانواده‌های تحت حمایت در بخش‌های مختلف با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در جامعه است .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با تأکید بر اینکه حفظ ، ارتقاء و اثربخشی کارکردهای این نهاد در حوزه فقرزدایی در مزیت رقابتی نیازمند مدل‌سازی و خلاقیت در کارها است ، افزود : نگاه ما در کمیته امداد برای بقاء در مزیت رقابتی داشتن هم‌گرایی و تعامل بین بخشی و فهم مشترک به‌عنوان ید واحده در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف است .

وی بابیان اینکه حوزه مشارکت‌های مردمی از حوزه‌های مهم و تأثیرگذار در افزایش کارکردهای کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی مؤثر به خانواده‌های تحت حمایت است ، افزود: حوزه مشارکت‌های مردمی مروج فرهنگ همدلی و محبت و نوع‌دوستی در جامعه است و با تقویت این نگاه در حوزه مشارکت‌های مردمی باید زمینه افزایش مشارکت مردم در برنامه‌های محرومیت‌زدایی کمیته امداد را فراهم کنیم .

صفری با اشاره به اینکه زمینه‌ساز افزایش اثربخشی مشارکت خیران در برنامه‌های محرومیت‌زدایی کمیته امداد داشتن ارزیابی و تحلیل در کار است ، تأکید کرد: تحلیل ، ارزیابی و آسیب‌شناسی مناسب فعالیت‌ها موجب می‌شود خدمات پربازده ، کم‌هزینه و اثربخش به جامعه هدف ارائه شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه از مشارکت حدود ۹۷میلیارد ریالی خیران زنجانی در برنامه‌های این نهاد از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: این مبلغ در قالب طرح‌های اکرام ، محسنین ، صدقات ، زکات ، برنامه‌های ماه رمضان و مناسبت‌های مختلف محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان مشارکت خیران زنجانی در چهارماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۱ درصد افزایش داشته است، افزود: شاخص مهم در افزایش مشارکت خیران در برنامه‌های محرومیت‌زدایی کمیته امداد شفاف‌سازی فعالیت‌ها و اعتماد افزایی به این نهاد است که باید با فعالیت اثربخش در این حوزه زمینه مشارکت بیشتر خیران در برنامه‌های کمیته امداد را فراهم کنیم.

ارسال نظرات