مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی:

جمع آوری بیش از ۲۷ میلیارد ریال زکات در استان/ميانگين سرانه پرداختی صدقات مردم استان کمتر از ۵۰۰ تومان است

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: ميانگين سرانه پرداختي صدقات مردم استان به صورت ماهيانه را چهار هزار و ۶۲ ریال است.
کد خبر: ۸۹۰۳۲۱۰
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ قنبر موسی نژاد مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در نشست هم اندیشی با معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور با بیان اینکه اعتماد سازی مهم ترین رویکرد کمیته امداد در مشارکت های مردمی است، گفت: کمیته امداد  شفاف سازی را در برنامه‌های کاری خود قرار داده و برای انجام تمامی فعالیت‌ها برنامه ریزی شده و مسیر هدفمند مشخص شده است.

وی از جمع‌آوری ۲۷ میلیارد و ۱۴۵ میلیون ریال زکات در چهار ماهه نخست امسال در استان مرکزی خبر داد و گفت: زکات از واجبات الهی است که باید در ترویج آن تلاش شود و پرداخت به موقع زکات علاوه بر رفع معضل فقر و مشکلات مادی فقرا، باعث برکت در اموال مؤدیان و آبادی محله‌ها و شهرها می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی از همکاری ۳۵ مرکز نیکوکاری با کمیته امداد استان خبر داد و افزود: در سال جاری تاکنون ۱۶ میلیارد و ۳۵ میلیون ریال توسط این مراکز در استان جمع آوری و به نیازمندان کمک شده است.

موسی‌نژاد در ادامه با اشاره به عملکرد طرح‌های "اکرام ایتام"و "محسنین" گفت: در چهار ماهه سال جاری ۲۳ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال  توسط حامیان به کودکان مشمول طرح های "اکرام ایتام "و "محسنین" در استان مرکزی کمک شده است.

وی افزود: از مجموع فعاليتهاي ماه مبارک رمضان در جذب حامي از طريق برنامه ماه عسل تعدادی شماره پيامکي به استان ارسال شد که از اين تعداد ۳۹۶۸نفر حامی جذب شد.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در ادامه ميانگين سرانه پرداختي صدقات مردم استان به صورت ماهيانه را چهار هزار و ۶۲ ریال برشمرد و بیان کرد: ضريب نفوذ کمیته امداد با اجراي طرح ساماندهي صدقات(صندوق کوچک) در بين مردم استان ۲۴ درصد است که سهم درآمد صناديق بزرگ از درآمد کل ۳۶ درصد و سهم درآمد صناديق متوسط از درآمد کل، پنج درصد و سهم درآمد صناديق کوچک از کل درآمد ۵۹ درصد است.

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های داخل و خارج از سازمان در جذب مشارکت ها، پیگیری دقیق مشکلات موجود، ساماندهی صندوق‌های صدقات، تقویت و ایجادانگیزه، مطالعه دقیق و کاربردی تمامی بخشنامه‌ها و دستورالعمل ارسالی، نظارت دقیق و به موقع بر عملکرد نیروهای زیر مجموعه از برنامه‌های حوزه مشارکت‌های مردمی استان است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار