خبرهای داغ:
کارشناس میراث فرهنگی گلپایگان عنوان کرد: کلیه مراکز اقامتی، پذیرایی و عرضه غذا و آشپزها و صنایع وابسته استان های مرکزی، اصفهان، تهران، قم و البرز می توانند در این جشنواره شرکت کنند و امیدواریم از شهرستان گلپایگان نیز در این جشنواره شرکت کننده داشته باشیم.
کد خبر: ۸۹۰۳۲۴۹
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳

به گزارش خبرنگار بسيج از گلپایگان؛ کارشناس میراث فرهنگی شهرستان گلپایگان عنوان کرد: شهرستان اراک به منظور حفظ و احیاء غذاهای ملی و محلی جشنواره ای را با عنوان «جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» برگزار می کند.

معصومه شفاعت گفت: این جشنواره از روز پنجشنبه ۱۶ شهریور ماه لغایت شنبه ۱۸ شهریور ماه در مجموعه سیاحتی هتل امیر کبیر این شهرستان برگزار می شود.

وی اظهار کرد: کلیه مراکز اقامتی، پذیرایی و عرضه غذا و آشپزها و صنایع وابسته استان های مرکزی، اصفهان، تهران، قم و البرز می توانند در این جشنواره شرکت کنند و امیدواریم از شهرستان گلپایگان نیز در این جشنواره شرکت کننده داشته باشیم.

کارشناس میراث فرهنگی شهرستان گلپایگان با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش اصلی عرضه غذاهای سنتی و بومی و بخش مسابقه برگزار می شود، تشریح کرد: مراکز عرضه غذا در بخش اول این جشنواره با عرضه غذاهای سنتی و بومی به بازدید کنندگان به معرفی این گونه از غذا ها خواهند پرداخت.

شفاعت افزود: آشپز ها و مراکز تهیه غذا هر استان در بخش دوم سه غذا، سه پیش غذا، سه دسر و سه دمنوش را برای شرکت در مسابقه در معرض داوری از نگاه مردم و کمیته داوران قرار می دهند.

وی عنوان کرد: همچنین در حاشیه این جشنواره نمایشگاه صنایع دستی مورد استفاده در تهیه و عرضه غذا و نمایش های سنتی آئینی مرتبط با غذا برگزار می شود.

کارشناس میراث فرهنگی شهرستان گلپایگان با دعوت از مردم، مراکز مرتبط با غذا و همچنین آشپز های گلپایگانی برای شرکت در این جشنواره از آن ها خواست با شرکت در این گونه برنامه ها غذاها و سنت های مردم شهرستان گلپایگان را به همگان معرفی کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها