خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان گالیکش:

فرهنگ جبهه و شهادت نهادینه شود

امام جمعه شهرستان گالیکش گفت: امروز باید فرهنگ جبهه و شهادت نهادینه شود و این امر می بایست در بین خانواده ها و اقشار بسیج و مردم ترویج پیدا کند.
کد خبر: ۸۹۰۳۲۷۹
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان، حجت الاسلام دلبری امام جمعه شهرستان گالیکش در مراسم بدرقه خواهران بسیجی به مناطق راهیان نور غرب کشور گفت : آیات زیادی در قرآن در خصوص جهاد وجود دارد . جهاد دارای سه قسم است که  قسم اول جهاد اصغر نام دارد که مبارزه با دشمنان اسلام است مثل دفاع مقدس در این نوع جهاد فرهنگ ایثار و شهادت بسیار غنی است و قدر آن را باید دانست و آن را باید به جوانان و نوجوانان منتقل کرد که همین اعزام ها شامل آن می شود .

وی در ادامه افزود : قسم دوم جهاد ، مبارزه با نفس است که می بایست در این مرحله با شیطان درونی خود جنگید و پیروز گردید . قسم سوم جهاد ، جهاد کبیر است  در این مرحله می بایست در مقابل نفوذ دشمنان و بیگانگان  بایستیم ، دشمنانی که اسلام ما ، آیین ما و اقتصاد ما را هدف قرار داده اند و به فکر نفوذ بر کشور ما هستند و ما وظیفه داریم تمام قد در برابر آنها بایستیم همان کاری را که شهیدان انجام داده اند و شهرستان گالیکش نیز حتی قبل از انقلاب ، شهیدانی در این را فدا نموده است .

امام جمعه شهرستان گالیکش خاطر نشان کرد : شهیدان ما مثل شهید محسن حججی و... را مادران و پدران این مرز و بوم تربیت نموده اند و می بایست از مقام شامخ شهدا و پدر و مادرانشان تقدیر و تشکر نمود که چنین شیر مردانی را تربیت نموده و در راه اسلام فدا نموده اند .

وی در پایان افزود : هدف از اعزام کاروان راهیان نور در یک جمله ، بیاد جبهه های جنگ و شهید و شهادت افتادن است و در این راه می بایست با شیطان درونی خود مقابل نمود . امروز باید فرهنگ جبهه و شهادت نهادینه شود و این امر می بایست در بین خانواده ها و اقشار بسیج و مردم ترویج پیدا کند تا بتوانیم در برابر نفوذ دشمنان ایستادگی نمود . این کاری که مادران شهدا انجام می دهند کار بسیار ارزشمندی است و باید شهدارا واسطه قرار بدهیم تا در روز قیامت دست ما را بگیرند .

خبرنگار خبرگزاری بسیج محمدرضا شریفی
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار