معاون اقتصادی و محرومیت‌زدایی قرارگاه قدس منطقه‌ی جنوب شرق کشور؛
معاون اقتصادی و محرومیت‌زدایی قرارگاه قدس منطقه‌ی جنوب شرق کشوراظهارداشت: از اول انقلاب تاكنون با وجود همه تلاشهاي بعمل آمده متأسفانه، مشكل مسكن كماكان از عمده‌ترين مشكلات قشر محروم و كم درآمد مي‌باشد
کد خبر: ۸۹۰۳۲۸۵
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
معاون اقتصادی و محرومیت‌زدایی قرارگاه قدس منطقه‌ی جنوب شرق کشور در گفتگو با خبرگزاری بسیج از استان سیستان و بلوچستان، گفت: از اول انقلاب تاكنون با وجود همه تلاشهاي بعمل آمده متأسفانه، مشكل مسكن كماكان از عمده‌ترين مشكلات قشر محروم و كم درآمد مي‌باشد.
وی افزود: يكي از برنامه‌هاي اساسي معاونت محرومیت زدایی و  مردم یاری قرارگاه قدس منطقه ای جنوب شرق کشور تأمين مسكن براي نيازمندان است.  
سرهنگ شهرام اسکندری با بیان اینکه به منظور افزایش تعداد این نوع واحد بکارگیری ظرفیت نهادهای انقلابی از الویت ها ی  راهبردی سپاه است، اظهارداشت: در همین راستا با توافقی که با کمیته امداد سیستان و بلوچستان انجام شد تاکنون 1000 واحد مسکونی احداث، که از این تعداد ۵۰۰ واحد در سال 95 در اختیار مددجویان تحت حمایت این نهاد قرار گرفت و ۵۰۰ واحد دیگر نیز در نیمه نخست سال ۹۶ در حال تحویل به جامعه هدف می‌باشد.  
 این مسئول با تاکید بر این مطلب که علاوه بر 1000 خانوار مددجو 300 خانوار از افرادی هستند که فاقد توانمندی معینی مانند نداشتن شناسنامه، تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی قرار نگرفته اند نیز صاحب خانه شدند که هزینه احداث هر واحد مسکونی قریب  به 30 میلیون تومان می باشد.  
معاون اقتصادی و محرومیت‌زدایی قرارگاه قدس منطقه‌ی جنوب شرق کشور بیان کرد: در حال حاضر عملیات ساخت مسکن نیازمندان در مناطق مختلف سیستان و جنوب در حال پیگیری است و کمیته امداد امام خمینی(ره) در زیرساخت مسکن های ویژه  مددجویان آن نهاد 50 درصد امتیاز ساخت هر واحد را تقبل کرده است.
اسکندری در  افزود: با توجه به اینکه مسکن ضروری ترین نیاز هر خانواده است سپاه آمادگی دارد با جذب مشارکت خیرین و نهادهای مسئول و بکارگیری توان فنی، ماشین آلات و دیگر امکانات موجود در این راستا مسکن دار شدن نیازمندان خصوصا روستاهای ساکنین محروم  و مرزنشینان، این نهضت (مسکن سازی) را ادامه دهد.
وی در پایان تاکید نمود: با توجه به شناسایی بیش از 30 هزار خانوار فاقد مسکن که بخشی از آنها فاقد شناسنامه و برخی نیز تحت حمایت هیچ نهادی نمی باشند و نمی‌توانند آورده‌ای از خود داشته باشند از مسئولان درخواست داریم برای تأمین مسکن نیازمندان با ما همکاری داشته باشند.
ارسال نظرات