مراسم یادبود شهید مظلوم وپر صلابت مدافع حرم با حضور اقشار مختلف مردم ومسئولین در امامزاده سید صدرالدین قنبر میبد، برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۳۳۲۶
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد،در این مراسم حجت الاسلام مرتضی دهقانی پیرامون خصوصیات شهید حججی ومقام والای این شهید به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام دهقانی با اشاره به نحوه شهادت این شهید گفت:هرگوشه ای از زندگی شهید حججی و نحوه شهادتش را نگاه کنی قسمتی از روضه کربلاست و وی 40 روز مانده به محرم ،همه کشور را با شهادتش کربلایی کرده است.

وی در ادامه افزود:با توجه به فرموده خداوند در قرآن کریم که هرکس ایمان وعمل صالح انجام دهد؛خداوند محبتش را در دل مردم قرار می دهد ،شهید حججی از نمونه های بارز این آیه قرآن می باشد.

حجت الاسلام دهقانی با اشاره به پیام عاشورا وقیام امام حسین(ع)گفت:هرکس که به سیدالشهدا اقتدا کند خداوند اراده کرده است که نام او بر سر زبانها بیفتد.

این کارشناس مذهبی در ادامه ضمن آرزوی ظهور هرچه سریعتر امام زمان(عج)،اظهار کرد: اینکه در آخرالزمان یک شبه امر ظهور محقق می شوداین نشان از حکمت وقدرت خداوند می باشد همانطور که در طول هفته گذشته اصلا کسی در کشورشاید باخصوصیات و ویژگیهای بارز این شهید آشنا نبود اما اینگونه حال وهوای کشور ما با شهادت این شهید تغییر پیداکرد واین معجزه خداوند است.

حجت الاسلام دهقانی تصریح کرد: درقرن بیست و یکم،عصر ماهواره و فضاهای مجازی ،آفرین بر والدین این شهید که چنین فرزندی را تربیت کرده اندواین متاثر از لقمه حلالی می باشد که پدر ومادر شهید حججی فراهم نموده اند.

وی افزود:خانواده ها باید فرزندانی را با این روحیه انقلابی ،شهادت طلب و محبت به اهل بیت تربیت کنند؛چرا که حکومت جهانی به دست شیعیان رقم خواهد خورد.

دهقانی در پایان، فلسفه تشکیل چنین جلساتی را شناسایی خود انسان دانست وبیان کرد که این شهید نیاز به شناسایی ندارد چرا که او قبل ازتشکیل این جلسات وشناسایی به ما به اوج رسیده است، بنابر این زندگی اوبرای ما الگو می باشد.

گفتنی است، نوحه سرایی رضا مختاری، اجرای گروه سرود هیات انصار ولایت یزدو پخش کلیپ وصیتنامه شهید و سخنان همسر آن مدافع حرم از دیگر بخش‌های این برنامه بود.


ارسال نظرات