بوشهر - مراسم بزرگداشت شهید مظلوم مدافع حرم محسن حججی در شهر دلوار زادگاه شهید رئیسعلی دلواری برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۳۳۶۷
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ امام جمعه دلوار ضمن گرامیداشت یاد و نام شهیدان مدافع حرم شهید  محسن حججی و شهید محمد احمدی جوان اظهار داشت: اگر شهدا نبودند هم خاک و سرزمین ما تارج می شد و هم دشمنان ما، انقلاب اسلامی را در نطفه خفه می‌کردند.

حجت‌الاسلام علی زاهددوست اضافه کرد: هم در پدید آمدن و پیروزی انقلاب و هم در تداوم و تثبیت انقلاب مدیون خون بیش از ۲۰۰ هزار شهید هستیم زیرا انقلاب اسلامی در جریان دفاع مقدس به تکامل واقعی رسید.

وی با اشاره به فرازی از کلام حضرت امام خمینی(ره) گفت: خون شهیدان برای ابد درس مقاومت به جهانیان داده است و خدا می‌داند که راه و رسم شهادت کور شدنی نیست، و این ملت‌ها و آیندگان هستند که به راه شهیدان اقتدا خواهند کرد و همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دل‌سوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود.

امام جمعه دلوار افزود: این نگاه امام به شهدا و مقام شهداست اما برخی افراد کج فکر متاثر از تفکر پوسیده لیبرالی مقام رفیع شهدا را درک نکرده و خود را قدردان و مدیون خون شهدا نمی دانند.

وی بیان کرد: در آغاز انقلاب که هنوز گفتمان امام تثبیت نشده بود، در مقطع کوتاهی فرصت برای جولان لیبرال‌ها فراهم شد اما به لطف  پروردگار به برکت خون شهدا توانستیم در مقابل جریان لیبرال‌ها که به دنبال شکست و نابودی انقلاب بودند، ایستادگی کنیم و انقلاب را از حلقوم آنها خارج کنیم.

حجت‌الاسلام زاهددوست تصریح کرد: اینکه شهدا خانه و خانواده‌ خود را وداع می‌کنند و به میدان جنگ می‌روند اهدفی را دنبال می‌کنند و می‌خواهند پیامی را به ما برسانند.

وی ادامه داد: مدافعان حرم در واقع مدافعان حریم اهل بیت و حریم انقلاب اسلامی هستند که حامل پیام انقلاب و ملت ایران به مردم مسلمان منطقه هستند.

امام جمعه دلوار اظهار داشت: شهدای مدافع حرم به انقلاب و مردم ایران آبرو داده‌اند و اگر نبودند امروز ملت‌های مسلمان اینچنین به انقلاب اسلامی امیدوار نمی‌شدند و اینچنین انقلاب اسلامی در دنیا عزتمند نبود.

وی گفت: شهدای مدافع حرم دست متجاوز را از خاک ایران اسلامی کوتاه کرده‌اند و دل از خانه و فرزند خود بریده و جان خود را فدا کرده اند اما در دل آتش بمبارانی که در منطقه است به خاک و ملت ما نعمت گرانقدر امنیت را بخشیده‌اند به‌گونه‌ای که رهبر انقلاب فرمودند اگر این شهدای مدافع حرم نبودند و جلوی دشمن را نمی گرفتند امروز ما باید در کرمانشاه و همدان و بقیه استان‌ها با اینها می‌جنگیدیم و اینها جان خودشان را در دفاع از کشور، ملت، دین و انقلاب داده اند.

زاهددوست افزود: اگر در ایام دفاع مقدس با افتخار خم می‌شدیم و تابوت شهدای دفاع مقدس را می‌بوسیدیم، اگر در مقابل شهدای مدافع حرم خم شویم و دست و کف پای آنها را هم ببوسیم جا دارد و به آن باید افتخار کنیم.

مراسم بزرگداشت شهید محسن حججی شهید مدافع حرم با حضور جمعی از اقشار مختلف مردم، امام جمعه دلوار، جمعی از مسئولان و خانواده معظم شهدا از جمله خانواده شهید محمد احمدی جوان اولین شهید مدافع حرم در استان بوشهر در محل مصلی جمعه به همت ستاد نماز جمعه و سپاه امام حسین(ع) و کمیته امداد امان خمینی(ره) برگزار شد.

ارسال نظرات