خبرهای داغ:
با حضور علما و روحانیون، مسئولین شهرستان مردم دیار دارالمومنین مراسم روز شهرستان در هرسین برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۳۳۸۱
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج ازهرسین، به منظور پاسداشت و گرامیداشت مقام سه عالم جلیل القدر شهرستان آیات عظام آیت الله نجفی، آیت الله کاظمی و آیت الله حجتی (ره) مراسمی به همین منظور با عنوان روز ملی شهرستان در سالن معلم شهرستان هرسین برگزار شد.

 

 فرمانده سپاه ناحیه هرسین در ابتدای مراسم ضمن تشکر از حضور اقشار مختلف مردم، خانواده های معظم شهدا و مسئولین شهرستان و همه کسانی که در برگزاری این برنامه همکاری کرده اند، اظهار داشت: این مراسم چند سالی است که در شهرستان های سراسر کشور برگزار می شود و به تیع این حرکت در شهرستان هرسین هم به احترام سه عالم جلیل القدر شهرستان این روز به نام روز ملی شهرستان هرسین نامگذاری شده است.

 

سرهنگ شهریار محمدی افزود: وظیفه ما این است که زندگینامه این سه عالم بزرگ را در اختیار نسل جوان و امروزی قرار دهیم و ویژگی های شخصیتی این علما را برای نسل جدید تشریح کنیم.

 

حجت الاسلام زارعی نیز در این مراسن به بیان ویژگی های اخلاقی و جایگاه سیاسی و اجتماعی آیت الله حجتی(ره) ، آیت الله نجفی(ره) و آبت الله کاظمی(ره) پرداخت و اظهار داشت: این سه عالم بزرگوار دارای مدارج بالای فقهی و علمی بودند و در کنار این علوم در بحث سیاست هم تأثیرگذار بودند.

 

وی افزود: امروز ما مواجه هستیم با تفکری که بعضأ در بین برخی از علما دیده می شود که معتقدند برای باتقوا شدن باید در علوم سیاسی دخالت نکرد، علمای هرسین شهید داده اند، این چه تفکر باطلی است که برخی ها عنوان می کنند که اگر کسی می خواهد مقدس باشد و سیر و سلوک داشته باشد نباید در خصوص حفظ انقلاب و مملکت  فعالیت سیاسی داشته باشد.

 

وی گفت: امروز اگر در هرسین دعای ندبه، معنویت و حجابی  وجود دارد به خاطر زحمات این سه عالم بزرگ است.

 

در ادامه حجت الاسلام حجتی فرزند آیت الله حجتی(ره) به بیان مطالبی در خصوص ویژگی های شخصیتی سه عالم بزرگ شهرستان به خصوص آیت الله حجتی (ره) پرداخت.

 

پایان بخش برنامه ها تجلیل از خانواده این سه عالم جلیل القدر شهرستان و بازدید از غرفه های مستقر در محل این مراسم بود.

 

ارسال نظرات