خبرهای داغ:

نشست هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استانداری سمنان

اولین نشست هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استانداری سمنان برگزارشد.
کد خبر: ۸۹۰۳۳۹۸
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، اولین نشست هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس به ریاست دکتر«محمد رضا خباز» استاندار سمنان و با حضور سرهنگ«محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس،فرمانداران و شهرداران استان به همراه مدیران دستگاههای اجرایی استان در استانداری سمنان برگزار شد.

 خبازضمن تبریک 26 مرداد سالروز ورود آزادگان  و روز صنعت دفاعی کشور بیان داشت: ما باید هفته دفاع مقدس را پربارتر، با معنویت بیشتر و با بهره مندی از نسل جوان برگزار کنیم تا در فردای قیامت در مقابل شهدا سربلند باشیم.

وی بیان داشت: ما باید شایستگی این هفته را به رخ جهانیان بکشانیم، ملت ایران در دوران دفاع مقدس در مقابل تمام دنیا و همه دشمنان فسم خورده، با دستان خالی ایستاد و با سربلندی و افتخار از این آزمون بیرون آمد .

استاندار سمنان گفت: آنچه باعث پیروزی انقلاب اسلامی ما شد عنایت خداوند متعال، ایثار و فداکاری رزمندگان و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب ما بود و ما وظیفه داریم این ارزش های را به جوانان جامعه که امام خمینی (ره) و حوادث دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند به بهترین روش و شکل معرفی کنیم تا زمینه مشارکت جوان‌ها را نیز در این عرصه فراهم کنیم.

خباز جهاد را دری به‌سوی بهشت خواند و تصریح کرد: دفاع مقدس جنگی برای وطن و جهادی درراه خدا بوده است لذا برگزاری آیین‌های دفاع مقدس روح جامعه را از معنویات غنی و آثار و برکات آن را در داخل بدنه جامعه جاری می‌کند.

وی با تاکید بر بهتر برگزار شده برنامه های هفته دفاع مقدس افزود: فرمانداران و شهرداران استان با تمام تلاش خود، برنامه ریزی کنند تا برنامه هفته دفاع مقدس امسال متفاوت تر از سال های گذشته برگزار شود و جامعه را حسینی وار و شهادت طلبانه وار به صحنه بیاوریم که پاسخی دندان شکن، قاطع و روشن به توطئه‌های دشمنان اسلام باشد.

خباز تاکید کرد: توجه به رزمندگان ،ایثارگران و آزادگان که حق حیات بر همه ی ما دارند در برنامه همه سازمان ها و دستگاهها در هفته دفاع مقدس قرار گیرد .

وی در خصوص نقش بانوان و زنان در دوران دفاع مقدس بیان داشت: بی‌شک انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بدون حضور زنان به ثمر نمی‌رسید لذا باید در این برهه کنونی قدردان زحمات و تلاش‌های آن‌ها باشیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت : دفاع مقدس میل به جهاد و اعتقاد به جهاد را در ملت عزیز ما تقویت کرد و فرهنگ پایداری و مقاومت را در ملت و دنیای اسلام به وجود آمد.

وی با بیان این که دفاع مقدس یک ایام الله بود، افزود: هشت سال دفاع مقدس بزرگترین حماسه تاریخی کشور بودکه یادآور پیروزی ملت در سایه ایمان ، توکل به خدا، معنویت، و پیروی از ولایت شکل گرفت.

سلامی در خصوص استفاده از ظرفیت فضای مجازی بیان داشت: امروزه فضای مجازی تاثیرات زیادی در بین قشر جوانان و نوجوان دارد و باید از این فرصت برای بزرگداشت و آگاهی رسانی درباره رشادت های شهیدان و رزمندگان استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: بزرگداشت هفته دفاع مقدس، بزرگداشت ارزش های والای انقلاب اسلامی ماست و همچنین زنده نگه داشتن یاد و منش شهیدان می باشد که باید گرامی داشته شود .

وی اظهار داشت: هفته دفاع مقدس تقویت کننده روحیه حماسی و انقلابی در جامعه است که نیاز امروز و فردای انقلاب اسلامی خواهد بود .

وی با بیان اینکه امسال هفته دفاع مقدس همزمان با دهه اول محرم آغاز می شود، ماه محرمی که الهام بخش ایثارگران دفاع مقدس بوده و رزمندگان از قیام عاشورا بسیار بهره برده بودند، تاکید کرد: برگزاری برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس باید همسو با ماه محرم باشد و باید از ظرفیت های گوناگون برای هرچه بهتر وخلاق تر برگزار شدن این آیین تلاش شود.

سلامی در خصوص برنامه هفته دفاع مقدس گفت: غبارروبی از گلزار شهدا، برگزاری رژه نیروهای مسلح، همایش استانی رزمندگان پیشکسوت، آیین ویژه پاسداشت حماسه شکست حصر آبادان، برگزاری آیین روز سرباز و بزرگداشت شهیدان، همایش تشکل های مردم نهاد ، یادوراه شهدا دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، رونمایی از کتب دفاع مقدس، سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران و هزاران برنامه دیگر در این ایام برنامه ریزی و توسط سازمان ها و دستگاههای اجرایی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار