خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‎الانبیاء:

رشد 74 درصدی سد نرماب مینودشت/ 70 پروژه قرارگاه سازندگی در سال جاری تکمیل می شود

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‎الانبیاء گفت: پیشرفت فیزیکی سد نرماب حدود 74 درصد است که امسال با تلاش مسوولان می‎توانیم مبادرت به آبگیری سد داشته باشیم.
کد خبر: ۸۹۰۳۴۹۸
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان،سردار عبادالله عبداللهی پیش از ظهر امروز در کارگاه سد و شبکه نرماب که با حضور مسئولان استان گلستان به منظور بازدید از سد نرماب برگزار شد، اظهار کرد: امنیت پایدار بر پایه اشتغال پایدار است .

وی با بیان اینکه هر جایی که همدلی، همراهی و وحدت مسئولان وجود داشته باشد در تسریع پروژه‌ها نتیجه خوبی خواهیم داشت، افزود: خوشبختانه در استان گلستان مسئولان با وحدت و همدلی برای پیشبرد این پروژه‌ها تلاش می‌کنند که این مهم جزء وظایف شرعی و تکالیف مسئولان است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‎الانبیاء  تصریح کرد: نرماب نخستین سدی است که از طریق فاینانس داخلی پشتیبانی می‎شود و پیشرفت فیزیکی آن باید مورد توجه باشد که در تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی نقش مهمی دارد.

عبداللهی یکی از نگرانی های این پروژه را بحث کانالهای پایین دست عنوان و گفت: این مهم یکی از مواردی است که متاسفانه به آن اهمیت داده نمی شود در صورتی که یکی از شبکه‎های اصلی و فرعی باید به طور همزمان با سد نرماب ساخته شود که حدود یکهزار کیلومتر می باشد.

وی با اشاره به اینکه سد در مرحله و رشد خوبی است، بیان داشت: پیشرفت فیزیکی سد نرماب حدود 74 درصد است که امسال با تلاش مسوولان می‎توانیم مبادرت به آبگیری سد داشته باشیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‎الانبیاء یادآور شد: ما از محل ذیحسابی مجاز نیستیم که در طرح تملک، پولی پرداخت کنیم ولی در مجموع از محل دیگر پشتیبانی لازم در تسریع این پروژه اقدام خواهد شد.

عبداللهی با بیان اینکه برای شبکه ها باید فکر اساسی شود، اظهار داشت: 60 الی 70 پروژه قرارگاه سازندگی سال گذشته تعیین شده که خوشبختانه این پروژه ها در حال اتمام است.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم برای سال 96 نیز حدود60 الی 70 پروژه به اتمام برسد که یکی از این پروژه‌ها سد نرماب است که پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‎الانبیاء آب شرب، کشاورزی و صنعت را از اهداف اصلی سد نرماب دانست و گفت: با توجه به اینکه در بسیاری از مناطق کشور با تنش کم آبی مواجه هستیم آب شرب اولویت اصلی است که 50 درصد را در این پروژه به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها