خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به سازماندهی اردوهای جهادی گفت: مسئولیت ما بکارگیری جوانان در این اردوها است که امسال 300 دانشجو را در این زمینه سازماندهی کردیم.
کد خبر: ۸۹۰۳۵۴۹
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
سازماندهی300 دانشجوی همدانی در قالب اردوهای جهادی/انجام 80 پروژه عمرانی توسط بسیج سازندگی استان همدان
شهرام صادقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در تویسرکان با اشاره به برنامه بسیج سازندگی اظهار داشت: بسیج سازندگی استان در سه حوزه فعالیت دارد.

وی افزود: بخش اول فعالیت‌های بسیج سازندگی عمرانی است که در مناطق محروم انجام می‌شود و حدود 80 پروژه در این زمینه توانسته‌ایم ایجاد کنیم که بخشی از آن احداث و بخشی نیز بازسازی است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: منابعی که در این حوزه استفاده می‌کنیم از کمک‌های مردمی، بودجه و قرارگاه خاتم انبیاء سپاه است.

وی ادامه داد: بخش دوم سازماندهی اردوهای جهادی است که مسئولیت ما بکارگیری جوانان به سمت این اردوها است که امسال 300 دانشجو را در این زمینه سازماندهی کردیم.

صادقی با اشاره به برگزاری طرح هجرت دانش‌آموزی گفت: امسال 200 دانش‌آموز نیز برای کارهایی مانند دیوارنویسی، زیباسازی مدارس و... به این اردوها اعزام شده‌اند.

وی ابراز داشت: همچنین در حوزه اردوهای جهادی هر ساله 100 نفر در قالب تیم‌های پزشکی به مناطق محروم و روستاها برای ویزیت رایگان نیازمندان اعزام می‌شوند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: بخش سوم فعالیت‌های بسیج سازندگی نیز در حوزه اقتصادی است.

وی تصریح کرد: بسیج سعی کرده است با ورود به حوزه اقتصاد، مشاغل خانگی روستاها را از قبیل پرورش ماهیان، پرورش طیور، کاشت زعفران، پرورش زنبور عسل، ایجاد گلخانه وهمچنین مبل ومنبت و... سازماندهی کند.

صادقی گفت: در زمینه این فعالیت ها بسیج به ظرفیت مناطق توجه کرده است برای مثال در جایی که ظرفیت پرورش طیور بیشتر است در این زمینه فعالیت شده است.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه با مواد مخدر نیز پایگاه‌هایی برای درمان اعتیاد با عنوان پایگاه‌های «جواد الائمه» در برخی مناطق ایجاد شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات