خبرهای داغ:
رئیس انجمن "چوگو" کشور در دامغان:

"چوگو" بازی مشترک همه اقوام ایرانی بوده است/ توجه به ورزش‌های سنتی ایرانی یک ضرورت است

رئیس انجمن چوگو فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور در دامغان گفت: در حال حاضر بیش از 200 ورزشکار و مربی در قالب تیم‌های 15 استان کشور فعالیت حرفه‌ای در زمینه ورزش پرتحرک، با نشاط و سنتی ایران زمین، "چوگو" را دنبال می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۰۳۵۹۶
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، طالب رجب پور در آئین افتتاحیه مسابقات چوگو قهرمانی کشور که ظهر امروز با حضور ورزشکاران، مربیان و داورانی از 10 استان، مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیئت ورزش های همگانی استان سمنان، رئیس اداره ورزش و جوانان و رئیس هیئت ورزش های همگانی شهرستان دامغان در محل سالن همایشهای بهزیستی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: چوگو بر اساس تاریخ، بازی و ورزش مشترک همه اقوام ایرانی بوده است.

رئیس انجمن چوگو فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور با بیان اینکه ورزش با اصالت و کهن چوگو قدمتی 2500 ساله در کشورما دارد، اضافه کرد: تمام ایرانیان در گذشته جسم قوی و روح با نشاطشان به بازی‌های سنتی نظیر چوگو گره خورده بود.

وی با اشاره به اینکه براساس بررسی‌ها پیش بینی می‌شود که قریب به 10 هزار نفر در کشور به ورزش چوگو می‌پردازند، خاطر نشان کرد: جنس ورزش اصیل چوگو از شادابی، تحرک و نشاط و روحیه تفاهم و تعامل است و شرط ماندگاری و موفقیت این ورزش روحیه جوانمردی و پهلوانی است.

رجب پور حمایت رسانه‌ها برای شناخته شدن بیش از پیش ورزش سنتی و کهن چوگو را خواستار شد و اظهار داشت: بسیاری از ورزش‌های سنتی کشورمان ایران به دلیل کم‌توجهی و بی‌تفاوتی مسئولان، تنها با تغییرنام و یا تغییراتی کوچک از سوی دیگر کشورها مصادره شده است.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان سمنان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ورزش اصیل و کهن چوگو از گذشته به نامهایی همچون چفته بازی، توپ گّل، چو و گو، برو وبیا و چوگو نامیده می‌شده است، گفت: برگزاری رقابت‌هایی از این دست جامعه را با بازی‌ها و ورزش‌های کهن کشورمان بیش از پیش آشنا نموده و زمینه حفظ آنها را فراهم می‌کند

ارسال نظرات
پر بیننده ها