خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان عنوان کرد

بیداری عواطف و جلوگیری از غفلت فلسفه برگزاری یادواره‌های شهدا/ عده‌ای محافظه‌کارانه دینداری می‌کنند

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به فلسفه برگزاری یادواره‌ها و مراسم‌هایی با نام شهدا، گفت: این برنامه باعث بیداری عواطف و احساسات مردم و جامعه می شود و جایگاه شهید و شهادت را روشن می کند و از غفلت انسان جلوگیری می کند.
کد خبر: ۸۹۰۳۷۰۰
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
بیداری عواطف و جلوگیری از غفلت فلسفه برگزاری یادواره‌های شهدا/عده‌ای محافظه‌کارانه دینداری می‌کنند

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در مراسم بزرگداشت شهید «محسن حججی» در امامزاده عبدالله ملایر با اشاره به مقام شهید وشهادت در اسلام اظهار داشت: خدا می‌داند علمای متعهد شیعه در این 1400 سال چه حقی بر گردن ما دارند بعضی از علمای شیعه را زنده زنده سوزاندن و زنده زنده پوست کندند امروز ما بر سر سفره آنها نشستیم .

وی با بیان اینکه اگر علمای شیعه در این 1400 سال جهاد علمی، جهاد تبلیغی و جهاد خودسازی نمی کردند، هم اکنون من و شما شیعه نبودیم و آنها حق هدایت برگردن ما دارند گفت: بعد از حق خدای تعالی هیچ حقی بالاتر از حق هدایت نیست و از زمان حضرت آدم(ع) تا به امروز آن انسان‌های عرشی که چهره نورانی حق و حقیقت را دیدند، شناختند و عاشق شدند و در دامن حق و حقیقت فدا شدند .

امام جمعه همدان با گرامیداشت یاد 8 هزار شهید استان همدان و یک هزار و 300 شهید ملایر و شهدای مدافع حرم افزود: تمام شیعیان مخلص حضرت علی(ع) از صدر اسلام، تمام علمای شیعه از صدر اسلام و تمام شهیدان را ه حق و حقیقت از صدر عالم تا به امروز بر گردن ما حق دارند .

وی ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در مراسمات شهید «حججی» ابراز داشت: بشر قربانی جهالت است هر چه در عالم نابسامانی می بینیم علت آن جهالت انسان است.

محمدی یادآور شد: داعش زاییده استکبار جهانی، آمریکا و اسراییل است و آنها مسلمانانی هستند که فقط اسم خشک خالی اسلام را شنیده اند هیچ چیز نمی دانند و بسیاری از آنها نماز هم بلد نیستند .

وی با اشاره به اینکه دشمن غدار از جهالت، نادانی و عوامی آنها سو استفاده کرده است، گفت: به نام دین، خدا و اسلام آمده اند و از وجود آنها جنایت ها پیاده کرده اند که چهره اسلام را بد کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به فلسفه شهید و شهادت اظهار داشت: شهید با آن روشن بینی و بصیرت خود یک ضربه ای به جان انسان‌های عالم وارد می کند و آنها را از خواب غفلت بیدار می کند تا متوجه حق و باطل شوند و چرایی حاکمیت حق و نابودی باطل را روشن می کنند و یکی از نمودهای اینکه می گویند «شهدا زنده‌اند»، همین است .

وی ادامه داد: اگر در دنیا سانسور خبری نبود و این خبر به کشورهای غیر اسلامی می رسید، در آن کشورها امروز یک دگرگونی و یک انقلاب درونی به وجود می آمد .

محمدی تصریح کرد: فلسفه برگزاری این مراسم برای شهید و شهادت این است که این برنامه باعث بیداری عواطف و احساسات مردم و جامعه می شود و جایگاه شهید و شهادت را روشن می کند و از غفلت انسان جلوگیری می کند.

وی ابراز داشت: عده ای ستون پنجم می گفتند مدافعان حرم برای پول رفتند، باید در پاسخ چنین افرادی گفت تو هم اگر مردی برو و پول بگیر.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در زمان دفاع مقدس نیز عده ای فقط کارشان تخریب بود، گفت: امروز نیز تخریب بسیار وسیعی در فضای مجازی را علیه مدافعان حرم شاهد هستیم.

وی با اشاره به فلسفه قیام امام حسین (ع) عنوان کرد:عده ای محافظه کارانه دینداری می کنند؛ این گونه مراسم‌ها جزء واجب‌ترین واجب‌های ما است و مقام معظم رهبری تاکید دارند هر چه باشکوه تر برای شهدا مراسم بگیرید و این هشدار است .

محمدی با اشاره به مسئله کشور اسپانیا فعلی و آندلس گفت: امروز آنچنان اسلام را در این کشور از بین برده‌اند که نام و نشانی در آن نیست و این خواب را برای عراق، ایران و...هم دیده اند و اگر عزداری ما در عاشورا نبود ما هم به این شکل شده بودیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار