نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت : کوچک‌ترین ضعف در برابر دشمنان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خیانت به امام راحل و شهیدان است.
کد خبر: ۸۹۰۳۷۰۹
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلاممحمدنقی لطفی، امام‌جمعه ایلام، ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در جمع نمازگزاران ایلامی، اظهار کرد: شهادت مظلومانه، غریبانه و حسین وار محسن حججی بار دیگر فضای کشور را کربلایی و عاشورایی کرد.

وی، بابیان اینکه پیکر بی‌سر او یک حماسه بزرگ تاریخی که حاکی از شهادت ایثار و جوانمردی و شجاعت بود برای ملت بزرگ ایران رقم زد، اظهار کرد : این پهلوان عرصه جهاد و شهادت بلاتردید یکی از مصادیق بارز رویش‌های انقلاب از تبار امام راحل و از یاوران رهبر فرزانه انقلاب و از تربیت‌یافتگان مکتب سرخ حسینی است.

امام‌جمعه ایلام، با اشاره به اینکه شهید محسن حججی از نسل چهارم انقلاب خونین خمینی کبیر است، افزود: این شهید والامقام تعریف جدیدی از حیات طیبه، عبادت و بندگی دارد، همسر گرامیش این شیرزن جوان نجف آبادی، وقتی‌که تن بی‌سر همسر شهیدش را دید زینب وار ندای رایت الا جمیلا فریاد کرد.

حجت الاسلام لطفی، عنوان کرد: شهید محسن حججی رادمردی که جهان بشریت را در بهت و حیرت خود فروبرد و تاریخ بشریت را تحت تأثیر خود قرارداد، این جوان رشید و قهرمان قبل از اسارت و شهادت تمام جزئیات شهادت خود را تصویر می‌کند.

وی، افزود: شهید حججی با اسارت و شهادت خود حجت را بر همگان به‌ویژه مسئولین و کارگزاران تمام کرد، کوچک‌ترین ضعف در برابر دشمنان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خیانت به امام و شهیدان به‌ویژه شهید محسن حججی است.

امام‌جمعه ایلام، با اشاره به اینکه باید کارگزاران در موضع‌گیری‌ها و مذاکرات بر اساس گفتمان امام راحل، انقلاب و رهبر فرزانه انقلاب حرکت کنند، یادآور شد:زانو زدن چهارمین ارتش دنیا در برابر نیروهای رزمنده حزب‌الله لبنان بزرگ‌ترین پیروزی برای انقلاب اسلامی و رهبری عزیز بود.

وی، تصریح کرد: شاید تجربه تلخ شکست‌های همه کشورها عربی در مقابل ارتش اسرائیل همه تحلیل گران جهان اعم از غربی و عربی به این نتیجه رسانده بود که وقتی‌که تمام کشورهای عربی در مقابل رژیم صهیونیستی شکست خوردند، یقیناً چندصدتن جوان لبنانی نمی‌تواند در مقابل ارتش چهارم دنیا ایستادگی کنند.

امام‌جمعه ایلام، بیان کرد: در جنگ 33 روزه مقاومت لبنان خیمه پوشالی صهیونیست‌ها در هم شکند و شکست‌ناپذیری رژیم کودک کش رژیم صهیونیستی را به سخت‌ترین و خفت‌بارترین شکست مبدل کند.

حجت الاسلام لطفی، گفت: مقاومت جوانان حزب‌الله لبنان نمایشگاهی از شجاعت، ایثار، فداکاری برای همه ملت‌های آزاده دنیاست، رهبر فرزانه انقلاب فرمودند که تنها راه پیروزی ایستادگی است و این سنت اللهی است، استحکام و استمرار نظام مقدس اسلامی مرهون فداکاری، پایداری، استقامت ملت ایران است.

وی، در ادامه بابیان اینکه شکست ملی شدن صنعت نفت نتیجه خیانت روشنفکران و نفوذ آنان در میان انقلابیون بود، اظهار کرد: علل پیروزی و شکست ملی شدن صنعت نفت در این برهه زمانی برای مسؤلین ملت شریف ایران و نسل امروز می‌تواند درس عبرتی باشد.

خطیب نماز جمعه ایلام، یادآور شد: اما اولین عامل در شکست نهضت، نفوذ عناصر ملی‌گرا، مخالف مذهب در پیرامون دکتر مصدق و ایجاد اختلاف عمیق بین رهبر دینی آیت‌الله کاشانی و دکتر مصدق بود.

امام‌جمعه ایلام، گفت: در میان اطرافیان دکتر مصدق افرادی بودند که با روحانیت میانه خوشی نداشتند و نزد مصدق از روحانیت بدگویی‌ها می‌کردند که درنتیجه دکتر مصدق نامه تندی به آیت‌الله کاشانی نوشت و از ایشان خواست که از هرگونه دخالت در امور سیاسی کشور خودداری کند.

وی، تصریح کرد: البته واقعیت این بود که مصدق پس از به قدرت رسیدن جدایی دین از سیاست را پیشه ساخت، روشنفکران غرب‌گرا مثل نهضت آزادی جبهه ملی پس از پیروزی انقلاب تمام‌قد در برابر امام قیام کردند اما با محبوبیت امام در بین مردم شکست خوردند اما امروز هم جریان‌های سیاسی معاند امام راحل و رهبر معظم انقلاب، همان روش اسلاف خود را دنبال می‌کنند.

ارسال نظرات