نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان:

امنیت و دفاع کشور قابل مذاکره نیست/ محوریت بخشیدن به مساجد رسیدن به تراز انقلاب است

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: با محوریت بخشیدن به مساجد می توانیم مساجد زیادی را در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم و به این نقطه برسیم .
کد خبر: ۸۹۰۳۷۳۵
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹

.به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به  به مناسبت امروز جمعه 25 ذیقعده اظهار داشت: امروز روز دحوالارض است که در آیه 30 سوره نازعات در این رابطه می گوید خداوند زمین را پس از آفرینش آسمان و زمین، گسترش داد یعنی روز گسترش عدالت، ایمان، دین خدا و روز آمادگی برای قیام امام زمان است.

وی عنوان کرد: به همین جهت دعا و روزه گرفت این روز واجب شده و ذکرهایی وارد شده که اگر انجام دهید زمینه ساز گسترش عدالت جهانی توسط امام زمان شود .

میرعمادی در رابطه با 28 مرداد سالروز کودتای امریکایی بیان کرد: این کودتا ثمره اعتماد به امریکایی ها بوده و زمانی که عوامل بیگانه در دولت مصدق نفوذ پیدا کردند بین مصدق و ایت الله کاشانی تفرقه ایجاد شد و نتیجه این از دست دادن پشتوانه دینی و معنوی مصدق شد در این بین امریکا و انگلیس دست به دست هم دادند و دوباره محمد رضا شاه حکومت را به دست گرفت.

وی عنوان کرد: از کودتای 28 مرداد سه درس باید گرفت اول اینکه به دشمن ، آمریکا و انگلیس نباید اعتماد کرد و تاریخ گواه این موضوع است چرا که هرگاه به امریکایی ها اعتماد کردیم ضرر در پی داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان افزود: درس دوم اینکه همیشه مواظب نفود دشمن و بیگانگان باشیم و درس سوم اینکه مواظب تفرقه افکنی باشیم و همیشه وحدت خود را حفظ کنیم.


میرعمادی در ابطه با مناسبت دوشنبه 30 مرداد روز جهانی مسجد گفت: به مناسبت اتش زدن مسجد القصی توسط صهیونیست ها این روز نام گذاری شد چرا که مسجد سنگر فرهنگ، دین، ایمان و مقاومت است و به همین دلیل صهیونیست مسجدالقصی را به اتش کشیدند.

وی با اشاره به اینکه مسجد خاک ریز اول انقلاب و نظام اسلامی است و پیروزی انقلاب ما از مساجد شروع شد، بیان کرد: متاسفانه مساجد ما مشکلات فراوانی دارد،در لرستان هزار و 640 مسجد شهری و روستایی وجود دارد که از این تعداد 600 مسجد امام جماعت دارد و بیش از هزار مسجد در لرستان امام جماعت ندارند که واقعا مصیبت فرهنگی است یعنی سنگر بدون سنگردار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه مشکلات دیگری نیز در مساجد وجود دارد و مسئولان باید به این امر احتمام بورزند، تصریح کرد: حدود 800 مسجد نیمه کاره در استان داریم که باید در این زمینه حمایت و نماز جماعت در مسجد نیز باید صورت گیرد؛ باید در این راستا همه احساس مسئولیت کنند تا مساجد آباد شوند و با محوریت بخشیدن به مساجد می توانیم مساجد زیادی را در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم و به این نقطه برسیم .


وی گفت: سه شنبه 29 ذیقعده روز شهادت امام جواد(ع) است؛ امام جواد در دوران زندگی پاسدار وحی بوده و از تفسیرهای نابه جا و غیر عقلانی آیات قرآن جلوگیری کرد، علما و دانشمندان را به سوی فهم صحیح ایات قران راهنمایی کرد.

میرعمادی افزود: خدمت امام جواد (ع) در سن جوانی بی نظیر است و امروز هم ما باید به امام جواد (ع) اقتدا کنیم و جوانان ما با وحی ایات قران آشنا باشند و از این اما عزیز درس بگیرند.

وی در رابطه با مناسبت روز سه شنبه 31 مرداد به نام روز صنعت دفاعی در کشور گفت: این روز در این شرایط برای ما بسیار مهم است چرا که این روز در ایران به عنوان نماد اعتماد به نفس درجهت پیشرفت نظامی و دفاعی کشور است یعنی ایران اسلامی ثابت کرده با تکیه برتوان داخلی یک صنعت دفاعی تحریم شکن به وجود آورد لذا مسائل دفاعی و نظامی ما قابل مذاکره نیست چرا که آنچه جمهوری اسلامی از نظر تجهیزات نظامی و دفاعی به دست آورده بر اساس حکم عقل و قوانین بین‌المللی بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تصریح کرد: دفاع از حمله، حقوق اولیه ملت‌ها است که در ساختمان بین الملل به رسمیت شناخته شده؛ دفاع حق دولت ها است و اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در تولید موشک جز کشورهای برتر است که در جهت دفاع از کشور بوده و این حق ایران اسلامی است و قابل مذاکره نیست و نمیشود امنیت و دفاع کشوررا با مذاکره پیش برد.


وی با اشاره به اینکه نقشه دشمن تضعیف و محدودیت صنعت دفاعی است افزود: قطعا دشمنان در راس انها امریکا به دنبال تضعیف صنعت دفاعی ایران است و در مقابل باید مسئولان با کمال تقوا از صنعت دفاعی کشور حمایت و پشتیبانی کنند چرا که امروز غرش موشک های جمهوری اسلامی ایران وحشت در دل آمریکایی ها انداخته است.

میرعمادی با بیان اینکه چهارشنبه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) است، افزود: ذی الحجه ماه عبادت است و ایام مبارکی است ازدواج ها بسیار صورت میگیرد و تلاش شود از ازدواج این دو معصوم الگو بگیریم و ازدواج اسان ترویج شود تا تداوم داشته باشد.

وی عنوان کرد: پنج شنبه دوم شهریور ماه آغاز هفته دولت است که امسال این هفته مقارن با رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی شد که تقارن خوبی است و آغاز فعالیتدولت دوازدهم است و در این رابطه مردم انتظار دارند دوره رکود تمام شود، دستگاهها و ادارات فعالیت‌های چندانی ندارند چرا که تکلیف وزرای دولت هنوز مشخص نیست و با هفته دولت کار دولت اغاز می‌شود وانتطار می رود از شهدا رجایی با هنر درس و الگو بگیرند و این افراد ساده زیستی، دور بودن از تجمل گرایی، ولایت مداری، مسئولان در پرداختن به مشکلات مردم، به فکر محرومین بودن، عمل گرا بودن ومدیریت جهادی را مد نظر داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: ان شالله اصولی که مقام معطم رهبری در مراسم تحلیف برای دولت بر شمردند را دنبال کنند چرا که اگر دنبال کنند دولتی موفق خواهند بود.


وی با بیان اینکه باید یاد و خاطر همه شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم خاصه شهید محسن حجی که انصافا صلابت، استواری و غیرت در وجود او نمایان بود را زنده نگه داریم، افزود: امام خمینی (ره) فرموده بودند، وقتی من را دستگیر کردند به سمت تهران بردند ماموری که من را می‌بردند، میلرزیدند؛ این داعشی که شهید مدافع حرم ما را دستگیر کرده بود میلرزید و و اضطراب داشت اما شهید حجتی با صلابت و آرامش غیرت ملت ایران را به رخ کشید .

وی افزود:شهدای مدافع حرم موجب گسترش جبهه مقاومت اسلامی در دنیا شدند و موجب شکست دشمنان و استکبار جهانی شدند.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
آخرین اخبار