خبرهای داغ:
امام جمعه بخش صیدون:

مسولان از کودتای ۲۸ مرداد درس عبرت بگیرند

خطیب نماز جمعه صیدون گفت:مسولان از کودتای ۲۸ مرداد درس عبرت بگیرند زیرا هر دولت یا شخصی به آمریکا اعتماد کرد نتیجه ای جز شکست در پی نداشته است.
کد خبر: ۸۹۰۳۷۶۳
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج حجت الاسلام و المسلمین مهدی بهمنی در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته صیدون با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد افزود: کودتای ۲۸ مرداد کودتایی آمریکایی-انگلیسی برای بازگرداندن محمدرضا شاه بود کودتایی که درآن غربی ها دولت مردمی مصدق را ساقط و محمد رضا شاه را به قدرت بازگرداندند.
برخی گمان می کنند که علت کودتا اختلاف فکری مرحوم مصدق و آیت الله کاشانی بود  در حالی که این دو شخصیت از تفکرات هم آگاهی داشتند و با این وجود تصمیم داشتند در کنار هم حکومت را اداره کنند.
اما دکتر مصدق گرایش سیاسی لیبرالی داشت و برای خلاص شدن از دست انگلستان دست به دامان آمریکایی ها شد و به آنها اعتماد کرد اما آمریکایی ها خیانت کردند و به کمک‌انگلستان بر علیه او و دولتش کودتا کردند و باعث  سقوط دولت‌مصدق شد.

وی در ادامه با تبریک انتصاب حضرت آیت الله شاعر در به عنوان رئیس تشخیص مصلحت نظام بیان داست:مجمع تشخیص منحصر به یک سلیقه سیاسی نیست بلکه رهبری از همه گروه های که دل در گروه انقلاب دارند استفاد خواهد کرد.

وی در ادامه به شهادت مظلومانه شهید حججی به دست داعشی ملعون اشاره کرد و اظهار داشت:شهادت این اسیر مظلوم ایران اسلامی و جهان اسلام را عزادار کرد و داعش منتظر انتقام  سخت نیروی های انقلاب باشد.


وی در پایان ضمن تبریک سالروز ازداوج حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه الزهرا (ص) خواستار تسهیل ازدواج از سوی خانواده و مسئولین شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار