رفتار حساب شده در مقابل تهدیدات موجب شکست دشمن می‌شود

امام جمعه شهرکیان گفت:مقابله حساب‌شده و درست با تهدیدات، تقویت نکات قوت و برطرف کردن ضعف‌ها و آفت‌های مختلف در مسیر حرکت و پیشرفت یک کشور می‌تواند مسیر را برای تعالی آحاد مردم کشور هموار کند.
کد خبر: ۸۹۰۳۷۶۵
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام مهدی خدابنده در خطبه‌های نماز جمعه شهر کیان با اشاره به اهمیت فهم درست از فرصت‌ها و تهدیدات جامعه، اظهار کرد: یکی از نشانه‌های هوشمندی و همه‌جانبه‌نگری یک ملت، رصد شرایط و بسترهای پیشرفت یک جامعه و ملت انقلاب است.

وی استفاده بهینه از فرصت‌ها و مقابله با تهدیدات را در پیشرفت یک کشور تأثیرگذار عنوان کرد و ادامه داد: مقابله حساب‌شده و درست با تهدیدات، تقویت نکات قوت و برطرف کردن ضعف‌ها و آفت‌های مختلف در مسیر حرکت و پیشرفت یک کشور می‌تواند مسیر را برای تعالی آحاد مردم کشور هموار کند.

امام جمعه شهرکیان با اشاره به اینکه غفلت از زمینه‌های رشد و پیشرفت به مصلحت کشور نیست، گفت: با اتحاد و انسجام ملی می‌توان جاودانگی و سربلندی ملت و کشور را تضمین کرد و اصلی‌ترین سرمایه داخلی کشور ما یکپارچگی مردم حول محور آرمان‌های امام خمینی(ره)، شهیدان پرافتخار و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب است.

خدابنده اضافه کرد: وحدت تنها عاملیست که تاکنون عزت و اقتدار جمهوری‌اسلامی را حفظ کرده است و همه مردم و مسؤولان با هر سلیقه و گرایشی باید در مراقبت از این سرمایه‌ ارزشمند و مقابله با توطئه و فتنه‌ همت بگمارند که در اینصورت هیچکس توان مقابله با ایران اسلامی را ندارد.

وی با بیان اینکه در قاموس شهادت واژه وحشت وجود ندارد، تصریح کرد: اسلام به شهدا افتخار می‌کند و روحیه شهادت‌طلبی شهید حججی‌ها باعث افتخار و غرور کشور ما است و گروه تروریستی داعش در این روزها مرتکب جنایتی غیرانسانی شد که در هیچ قائده و قانون انسانی نمی‌گنجد.

خطیب نمازجمعه شهر کیان ادامه داد: خون پاک شهید حججی باعث ایجاد موجی از غرور، شجاعت و مقاومت در کشور شد و این ثابت کرد که ایران‌اسلامی در راه اعتلای انسانیت و نجات دین مبین اسلام شهدای ارزشمندی را تقدیم می‌کند و این نوع جنایت‌ها تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.

خدابنده با تأکید بر اینکه دولت باید از ظرفیت و استعداد جوانان استفاده کند، افزود: با تکیه بر کار جهادی و با حمایت از سرمایه‌های مادی و معنوی که امروز در اختیار ما قرار دارد و عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری در پرداختن به مشکلات مردم می‌توان صلابت جمهوری‌اسلامی را در دنیا نمایان کرد.

وی با اشاره به سالروز کودتای 28 مرداد، خاطرنشان کرد: حکومت مصدق به وسیله آمریکائی‌ها سرنگون شد، در حالیکه مصدق هیچ‌گونه خصومتی با آمریکائی‌ها نداشت و در مقابل انگلیسی‌ها ایستاده بود و امیدوار بود که دولت آمریکا به او کمک کند، اما منافع استکباری اقتضا می‌کرد که دولت آمریکا و انگلیس، با هم همدست شوند و کودتای 28 مرداد را بر مردم ایران تحمیل کنند.

امام جمعه شهرکیان با تشریح جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام درجمهوری‌اسلامی، گفت: نگاه فراجناحی و با حفظ انقلابی بودن و اعتقاد به اصول انقلاب‌اسلامی رهبر معظم انقلاب‌ اسلامی در انتخاب اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام کاملاً مشهود است و استفاده از تجربیات افراد باسابقه و صاحب طرح و ایده در مناصب اجرایی و قضایی می‌تواند کشور را در مسیراتحاد هدایت کند.

خدابنده اقدام متقابل علیه آمریکا را ضروری دانست و اضافه کرد: انتظار مردم از مجلس شورای‌اسلامی تصویت بسته‌های متنوع برای مقابله و پاسخ دندان‌شکن به زیاده‌خواهی‌های آمریکا به صورت صریح و قاطع است.

وی با بیان اینکه دولت دوازدهم باید در عمل یاد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی بدارد، خاطرنشان کرد: این دو شهید بزرگوار یادآور فضائل فراموش‌شده‌ای از جمله تلاش، پایداری، مسؤولیت‌پذیری در مواقع بحرانی، ساده‌زیستی و توجه به دردهای جامعه هستند و شهید رجائی و باهنر ثابت کردند که می‌توان در عالیترین مقام دولتی حامی محرومان بود.

خطیب نمازجمعه شهرکیان در ادامه با تسلیت به‌مناسبت فرارسیدن شهادت امام جواد(علیه السلام)، تصریح کرد: امام جواد(علیه السلام) به‌عنوان پاسدارحریم وحی از تفسیرهای نابجا و غیرعقلانی آیات قرآن جلوگیری می‌کردند و علما و دانشمندان را به سوی فهم صحیح آیات قرآن کریم راهنمایی می‌کردند.

خدابنده با اشاره به آتش‌سوزی مسجدالاقصی به دست رژیم جعلی صهیونیست در روز جهانی مسجد، اضافه کرد: مسجد باید روحیه استکبارستیزی و تعصب اسلامی- ایرانی و همچنین روحیه انقلابی را در نمازگزاران تقویت و رشد دهد و همچنین مسجد به‌عنوان مهم‌ترین پایگاه سیاسی باید محل پرورش مدیران لایق و شایسته برای مسؤولیت‌های اجرایی نظام جمهوری‌اسلامی باشد.

وی صنعت دفاعی کشور را نماد خودباوری و اعتماد به‌نفس ملی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: 31 مرداد سالروز تأسیس وزارت دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است و این روز را نیز می‌توان نماد پیشرفت ملت ایران در عرصه‌ اقتدار دفاعی معرفی کرد و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی یکی از مهم‌ترین ارکان صیانت از تمامیت ارضی و استقلال کشور است.

ارسال نظرات