خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۹۰۳۷۶۷
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸
سردار یونس شریفی گفت : سوسنگرد یعنی شهر شهدای گمنام است، اولین شهری که شهید گمنام می دهد، همین سوسنگرد است و شهید حبیب شریفی که تاکنون جسد مطهرش پیدا نشده است، اولین شهید گمنام سوسنگرد است.

وی افزود : امروز روز آزادگان است ، خون این شهدا، خون این رزمندگان اسلام باعث شد که جمهوری اسلامی ایران در جنگ پیروز شود ، صذام در نهایت خذلان نامه نگاری کردند به آیت الله هاشمی رئیس جمهور وقت ایران و شکست خود را اعلام کرد و پذیرفت.

شریفی عنوان کرد :  امروز روز مبادله اسرا و آزادگان در نظر گرفته شد، آزادگان ما قهرمانانه وارد خاک ایران شدند  و در همین روز سالگرد 2 شهید گمنام نیز برگزار می شود و در همین جا دفن می شود.

سردار شریفی افزود : شأن رزمندگان اسلام شهادت است ، کسی که وارد جهاد می شود اولین فکرش، فکر احتمال شهید شدن است و در واقع آن با سربلندی کی پذیرد.

رزمنده 8 سال در دفاع مقدس بیان کرد: ابوحمیظه دهها شهید گمنام دارد که تاکنون اثری از آنها پیدا نشده ، شهر شما شهر آژادگان است ، شهر شهدا و مهمتر از آن شهر شهدای گمنام است.

وی افزود : شهادت ، اسارت ، جانبازی ، گمنامی از اصطلاحات زیبایی است که سوسنگرد تا آخر آنها را دارد و خواهد داشت.


سردار یونس شریفی تصریح کرد : شهادت شهید حججی واقعا همه را تحت تاثیر قرار داد و همه را ناراحت کرد ، از همه شما می خواهم وصیت نامه آن شهید بالا مقام را مطالعه کنید و ببینید چگونه لحظه اسارت و شهادت خودش را نوشته و با دل و جان آن را قبول کرده و با هیچ ترس و دلهره ایی به صحنه جنگ و جهاد قدم گذاشت.

شریفی افزود : سربردیدن ها از کربلا شروع شد و بعد جنگ تحمیلی که اولین شهیدی که سرش بریده شد، در کارون، شهید رضاییان بود و آخرین نفر حجیی و مطمئن باشید آخرین نفر نخواهد بود.

شریفی همچنین در ادامه اضافه کرد : ما تا زمانی که شیعه علی (ع) هستیم، باید با افتخار سر دهیم تا آقامون صاحب الزمان(عج) بیاد و همه این ظلم و ستم را ریشه کن کند.

شریفی اظهار کرد: جنگی که ما امروز داریم، از جنگ دیروز خیلی خطرناک تر است، خواهران و برادران امروز وقعاً کربلا است و هوشیار باشید چون یک عده جنگ را بر علیه خواهران ما شروع کردند و یک عده بر علیه برادران ما جنگ را شروع کردند.

شریفی ابراز داشت : وقتی به مراسم امشب دعوتمم کردند، شرمم آمد که به این مکان مقدس بیام ، چون واقعاً مایه تاسف است ، که این مکان نورانی و شهدا عزیز را اینچونه تاریک و خراب می بینیم ، مسئولین ذیربط ، شهردار باید توجه و در اسرع وقت اقدام کنند، آیا خانه های مسئولین هم اینگونه تاریک و خراب است ؟ یا همه لوستر و کاشی کاری و...است.

وی افزود : فضای حرم این شهیدان گمنام نباید اینگونه باشد، که حتی جرأت اجرای مراسم در این مکان را ندارد مسئولین کمی به فکر این شهدا باشید که امنیت را به شما هدیه دادند، و نشستن شما پشت میزها و مسئول شدن با ریخته شدن خون شهیدان میسر شد ، واقعاً مایه تاسف است این چنین آنها را رها کردید.

سردار یونس شریفی خاطر نشان کرد : این شهیدان گردن ما بخصوص سوسنگرد که در اینجا دفن شده اند و این جا را انتخاب کردند ، گردن ما حق دارند، اینقدر به شهدا اهانت نشود، اگر قرار است این جواب را بگیرند ، ای کاش اینجا دفن نمی شدند.

سردار یونس شریفی ابراز گله‌مندی کرد  و ادامه داد: آیا آقای فرماندار و شهردار می توانند در این مکان جلسه بگیرند؟ خیر چون غیر قابل نشستن و.. می باشد ، مگر گنبد گذاشتن چقدر وقت و پول می برد، بجای المانهای نمادین که در شهر نصب می کنید و جدول ها را رنگ آمیزی می کنید ، به این مکان مقدس رسیدگی کنید که جا و مکان و احترام فعلی شما با ریختن خون این شهیدان میسر شد.
 سردار یونس شریفی در پایان گفت : اگر مسئولین اعلام ناتوانایی کنند ، همین هئیت فرهنگی مذهبی ولایت و پایگاه آل ابراهیم با هزینه های شخصی، ساخت و ساز مزار شهدای گمنام سوسنگرد را تقبل می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها