امام جمعه شهرکرد گفت: هر دولت یک کار ویژه از خود به یادگار بگذارد، اگر همه دولتمردان با این نگاه وارد عرصه خدمت‌رسانی شوند نتایج خوبی خواهد داشت.
کد خبر: ۸۹۰۳۷۶۹
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد با اشاره به شکل‌گیری دولت دوازدهم اظهار کرد: دو نگاه نسبت به مجموع کا‌رهایی که دولت‌ها انجام می‌دهند وجود دارد، یک نگاه جمعی به کل دولت‌ها و یک نگاه ویژه به هر دولت.

وی ادامه داد: آن نگاه کلی در واقع نگاه به کارایی نظام اسلامی است، دولت‌ها باید تلاش کنند تا همه دنیا بداند که اسلام کارایی لازم را دارد و به زیبایی و به نحو احسن اداره‌کننده جامعه بشری است، این محصول کار همه دولت‌ها است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه هر دولت ابتکاراتی دارد، گفت: توصیه می‌کنم خلاقیت دولت‌ها مورد توجه قرار گیرد و هر دولت یک کار ویژه از خود به یادگار بگذارد، اگر همه دولتمردان با این نگاه وارد عرصه خدمت‌رسانی شوند نتایج خوبی خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: همه دولت‌ها باید تلاش کنند ارکان نظام جمهوری اسلامی نقض نشود و فرهنگ اصیل نظام اسلامی را مخدوش نکنند.

وی 28 مرداد ماه 1332 را نمونه‌ای از جنایات آمریکا خواند و افزود: اگر بخواهیم جنایات آمریکا را در این کشور فهرست کنیم، بسیار طولانی خواهد شد، آمریکا در این روز با آن کودتای ننگین خود زمینه بازگشت محمدرضا پهلوی را به کشور فراهم کرد و تا 25سال دیگر وجود چنگال خونین خود را در ایران تداوم بخشید.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: امروز هم آمریکا در دنیا و به‌خصوص جهان اسلام با انواع ستم‌ها و جنایات از جمله تروریست به جان ملت‌ها افتاده است، امثال داعش اگر چتر حمایتی آمریکا را نداشتند، کاری از پیش نمی‌بردند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه آمریکا چهره مبارزه با تروریست به خود می‌گیرد و باعنوان جنگ با تروریست وارد منطقه می‌شود اما آن‌ها را پشتیبانی می‌کند، خاطرنشان کرد: این است چهره آمریکای خبیث، اما با تمام سنگ‌اندازی‌های آمریکا، امثال شهید حججی‌ها و جوانان مقاومت با دیدن این جنایات مصمم‌تر  و با دلی مملو از کینه ایستادگی خواهند کرد و به زودی ظلم و ستم ریشه کن خواهد شد و عدل در جهان حاکم می‌شود.

وی اظهار داشت: جنایاتی شبیه سر بریدن شهید مظلوم محسن حججی فراموش نخواهد شد، شهیدی که خم به ابرو نیاورد و به‌واسطه ایمان محکمش در آن لحظات سخت چهره‌ای پر از صلابت و نشاط داشت.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به آیات سوره مبارکه ممتحنه گفت: خداوند در این آیات از مومنان خواسته است که از دین و فرهنگ خود صیانت کنند و نگذارند بیگانه‌ها دین و فرهنگشان را از آن‌ها بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: اگر رابطه با دشمن به قیمت از دست دادن دین، انقلاب و فرهنگ شما باشد با چنین دشمنی به هیچ وجه دست دوستی ندهید.

وی خطاب به آمریکای جنایتکار خاطرنشان کرد: ما بیزاریم از شما و از مادی‌گرایی و اشرافی‌گری که بر مردم حاکم کرده‌اید و آنان را به انواع لهو و لعب و فساد سرگرم کرده و از سعادت بازداشته‌اید.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ما پرچم توحید برافراشته‌ایم تا بشریت سعادتمند شود، گفت: ما باشما دست دوستی نخواهیم داد چرا که حاضر نیستید به فرهنگ توحیدی تن دهید.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: مؤمن در برابر دشمن یکپارچه بغض و دشمنی است و خداوند میان ما و شما عداوت و کینه حاکم کرده است.

وی تصریح کرد: اسلام دین رحمت و محبت است اما محبت با چه کسی؟ با آن‌ها که نخواهند تیشه به ریشه شما بزنند، تعامل خوب است اما با اهل تعامل نه با آن‌ها که به هیچ عهدی پایبند نیستند و سراسر ظلم و بدعهدی هستند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به 30مردادماه، سالروز یک جنایت صهیونیستی، یادآور شد: روز به آتش کشیدن مسجدالاقصی از حافظه تاریخ پاک نشده و نامگذاری آن با عنوان روز جهانی مسجد باعث شده این جنایت تا ابد زنده بماند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه مسجد جایگاه ویژه‌ای است و همه بدانید مسجد خانه هدایت، تربیت و انسان‌سازی است و باید دست هجمه دشمن از آن کوتاه باشد، گفت: در خانه خدا باید فرهنگ اسلام تقویت شود و با حضور جدی‌تر آحاد مردم و احساس مسؤولیت بیشتر مسجد باید خانه‌ای برای خنثی کردن هجمه فرهنگی دشمن باشد.

وی به روز صنعت دفاعی اشاره کرد و اظهار داشت: کشوری که از این مهم غفلت کند طعمه دشمنان خواهد شد، به حمد خدا ایران اسلامی در این زمینه موفق بوده و بسیاری نقشه‌های دشمن را با بن‌بست روبرو کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ازدواج دو سرآمد عالم هستی حضرت علی(علیه السلام) و حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) عنوان کرد: اگر این ازدواج الگوی جوانان قرار گیرد، سلامت، جامعه را در برمی‌گیرد.

نکونام ادامه داد: دولت در این جهت نقش عمده دارد و باید با تسهیلات سهل‌الوصول زمینه را برای ازدواج جوانان فراهم آورد.

ارسال نظرات